Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular Minggu Lepas

Isnin, 11 April 2016

Dr Zakir Naik : Tangkis propaganda barat

Dr Zakir: Tangkis propaganda barat

KUALA TERENGGANU – Media Islam perlu memainkan peranan dalam menangkis propaganda yang dicetuskan pihak barat sekali gus berperanan dalam membangunkan minda ummah.
Pendakwah antarabangsa Dr Zakir Naik berkata, peranan besar dimainkan media Islam berupaya menangkis gambaran salah yang digembar-gemburkan pihak barat terhadap Islam.

“Menerusi peranan dan tanggungjawab yang dimainkan media Islam, pandangan umum mengenai sesuatu isu dan peristiwa yang dikaitkan dengan Islam berupaya dibentuk sekali gus memberi gambaran sebenar agama suci ALLAH,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika sesi tazkirah sempena Majlis Makan Malam bersama Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman di sini, malam kelmarin.

Turut hadir, Ahli-ahli Majlis Mesyuarat negeri, pengarah-pengarah jabatan dan agensi serta pengamal media.

Dr Zakir yang juga Pengasas dan Presiden Islamic Research Foundation (IRF) berkata, atas kesedaran terhadap ancaman propaganda barat, pihaknya telah menubuhkan sebuah saluran satelit Islam pada 2006, Peace TV bagi mempromosikan kebenaran, keadilan, moral, keharmonian, kebijaksanaan dan keamanan bagi seluruh umat manusia.

Beliau berkata, Peace TV yang bersiaran selama 24 jam setiap hari itu adalah saluran agama yang mempunyai penonton paling ramai dari seluruh dunia.

“Barat menggunakan media sebagai alat untuk menyerang Islam jadi adalah menjadi tanggungjawab kita untuk memperbetulkan persepsi salah itu kepada masyarakat dunia,” katanya.

Dr Zakir kini dalam siri jelajah di Terengganu dan dijadualkan menyampaikan syarahan umum di Stadium Tertutup Gong Badak malam tadi diikuti hari ini di Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Masjid Hadhari, Besut (12 April) serta di Dewan Sri Amar, Chukai, Kemaman (13 April).

Kunjungan pertama pendakwah kelahiran Mumbai, India di negeri ini adalah atas jemputan peribadi Menteri Besar dalam satu pertemuan di Korea sebelum ini.

Sementara itu, Ahmad Razif berkata, syarahan umum tokoh intelektual itu di empat daerah di negeri ini akan disiarkan di saluran Peace TV yang secara tidak langsung dapat mempromosikan Terengganu di mata dunia.

“Kehadiran Dr Zakir ke sini merupakan kisah kejayaan terbaharu kita dan saya harap seluruh rakyat termasuk di negeri jiran dapat memanfaatkan acara ini,” katanya.

kredit : Sinar Harian Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK ANDA UNTUK KOMEN

Nak beli domain dan nak buat website? boleh cuba link yang di beri...

Nak beli domain mudah dan servis terbaik....  https://secure.gbnetwork.com/aff.php?aff=778    klik banner yang kami beri ini...   Testim...

Catatan Paling Popular