Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular Minggu Lepas

Rabu, 21 Januari 2015

Portal No1: Sinar Harian Online terus jadi pilihan

Portal No1: Sinar Online terus jadi pilihan

SHAH ALAM – Terus menjadi pilihan pembaca, Sinar Online menjadi portal berita nombor satu di Malaysia untuk bulan November 2014.

Menurut Malaysia Digital Association (MDA),  berdasarkan data yang diperoleh dari comScore Media Metrix®service, Sinar Online mencatatkan jumlah pengunjung sebanyak 879,000.

Menurut Presiden MDA, Kenneth Wong, data tersebut direkodkan berdasarkan tingkah laku pengguna internet di negara ini.

“Ia direkodkan bagi memahami kehendak pengguna yang disasarkan oleh sesebuah organisasi tersebut dengan lebih tepat,” katanya.

Sebelum ini Sinar Online turut menjuarai carta sebagai portal berita nombor satu di Malaysia bagi Ogos 2014.


[ARTIKEL BERKAITAN: Sinar Online juarai carta]

Sementara itu, secara keseluruhan, Maybank2u.com.my menduduki tangga teratas dengan jumlah pengunjung seramai 2,855,000 pengguna, manakala tangga kedua diduduki Mudah.my dengan catatan 1,975,000 dan AirAsia pula ditempatkan di posisi ketiga dengan 1,696,000.

Manakala syarikat perbankan CIMB dan portal carian Cari.com.my masing-masing menduduki tangga keempat (1,356,000) dan kelima (1,102,000).

Antara media yang turut menduduki 10 tangga teratas dalam senarai tersebut termasuklah The Star (877,000) dan The Malaysian Insider (543,000).

Sementara itu, menerusi analisis Google Analytics, pada November, Sinar Online telah merekodkan 34.2 juta Pageviews.

Data tersebut diperolehi direkodkan melalui pengguna yang mengakses Sinar Online menggunakan komputer peribadi, telefon pintar dan tablet.

Sinar Harian Online juga mencatatkan 1.8 juta likes di laman Facebook dan 178,000 pengikut menerusi laman Twitter.

Sinar Online ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sokongan pembaca yang terus menjadikan portal kami sebagai laman berita nombor satu di Malaysia!

Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK ANDA UNTUK KOMEN

Nak beli domain dan nak buat website? boleh cuba link yang di beri...

Nak beli domain mudah dan servis terbaik....  https://secure.gbnetwork.com/aff.php?aff=778    klik banner yang kami beri ini...   Testim...

Catatan Paling Popular