Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular Minggu Lepas

Jumaat, 22 Jun 2018

Maya Matahari bertudung berkat Ramadan


Pelakon dan penyanyi Maya Matahari berharap dirinya terus beristiqamah untuk menutup aurat seperti dituntut dalam Islam.
Maya yang mula mengenakan tudung sejak awal Ramadan lalu juga berdoa segala urusan untuk memelihara imej seperti seorang wanita Muslimah dipermudahkan.

“Sebenarnya, sudah lama saya cuba memakai tudung, tetapi tidak kekal. Bagaimanapun pada Ramadan lalu, keinginan itu seperti dipermudahkan.
“Saya sendiri selesa dengan imej baharu ini. Bahkan, jika hendak keluar ke kawasan berdekatan rumah sekalipun, saya tetap ingin bertudung atau berselendang,” katanya seperti dilapor BH Online.

Pelakon filem Gemerlapan itu mendedahkan dia mula terbuka hati untuk bertudung sepenuhnya sewaktu pulang meraikan perayaan Aidilfitri di Johor Bahru, baru-baru ini.

Tempah baju lebih sopan

“Pada pagi raya, saya jadi sangat teruja kerana bukan sekadar menggosok baju, sebaliknya tudung untuk digayakan juga.

“Selama ini, saya banyak membeli dan mengumpul tudung daripada pelbagai rekaan. Jadi, ia bukanlah satu masalah. Saya juga mula menempah baju yang lebih sopan dan tidak mendedahkan,” katanya.
Sementara itu dalam perkembangan terbaru, pemilik nama sebenar Meyanaliza Ruslee itu bakal melancarkan single berkonsep pop, Perlu Ada Setia, hasil ciptaan Tam Spider dan lirik tulisan Iman Imran.

Kata Maya yang popular dengan lagu Matahari dan Diari Biru itu bertudung tidak menjadi penghalang untuknya meneruskan kerjaya sebagai anak seni.

“Kita dapat lihat, mereka yang berhijab pun boleh menyanyi hip hop.
“Selagi kita pandai membawa diri, insya-Allah semuanya baik-baik saja,” ujarnya.

malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK ANDA UNTUK KOMEN

Nak beli domain dan nak buat website? boleh cuba link yang di beri...

Nak beli domain mudah dan servis terbaik....  https://secure.gbnetwork.com/aff.php?aff=778    klik banner yang kami beri ini...   Testim...

Catatan Paling Popular