Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular Minggu Lepas

Sabtu, 27 Mei 2017

Datuk Nassier Wahab, 30 tahun bergelar penyanyi

Nassier Wahab

BIARPUN sudah lebih tiga dekad bergelar anak seni dan penyanyi baru silih berganti, nama Datuk Nassier Wahab utuh di persada seni, malah sehingga kini figura ini masih aktif menyanyi.

Memulakan perjalanan seninya secara profesional pada 1985, Nassier Wahab atau nama lengkapnya Mohd Nasir Abd Wahab, 55, mengakui tidak mudah menempatkan diri dalam industri pada era 1980-an kerana ketika itu hanya mereka yang berbakat sahaja berpeluang merakam album.

Ketika itu, katanya, syarikat rakaman atau stesen TV dan radio hanya memilih mereka yang benar-benar layak untuk muncul dalam rancangan dan 'syarat' itu menjadikan penyanyi itu perlu kerja keras membuktikan bakat mereka.

Menurut Nassier, lagu pertama yang berjaya menaikkan namanya kepada umum 30 tahun lalu ialah Bayangan Cinta Luka.
“Lagu yang dimuatkan dalam album sulung saya itu sangat bermakna kerana orang mula kenal Nassier Wahab melalui lagu itu. Ini memberi peluang saya kembangkan bakat ke peringkat seterusnya.

“Alhamdulillah selepas album pertama diterima, syarikat rakaman memberi peluang saya tampil dengan album kedua dan sekarang saya sudah ada 13 album,” imbasnya. 
Berkongsi cabaran yang dilalui sepanjang bergelar anak seni, kata Nassier yang meraikan hari jadinya ke-55 pada 18 April lalu, setiap artis ketika itu harus sentiasa tampil dengan hasil kerja terbaik.

Nassier mengibaratkan cabaran utamanya adalah memegang kepercayaan peminat dengan memastikan setiap persembahan lebih baik dan juga menghasilkan album berkualiti.

Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK ANDA UNTUK KOMEN

Nak beli domain dan nak buat website? boleh cuba link yang di beri...

Nak beli domain mudah dan servis terbaik....  https://secure.gbnetwork.com/aff.php?aff=778    klik banner yang kami beri ini...   Testim...

Catatan Paling Popular