NAMA Projector Band sudah tidak asing lagi. Dengan lagu ‘berhantu’ mereka, Sudah Ku Tahu, ia bagaikan menjadi fenomena apabila tidak hanya di bilik-bilik karaoke malah turut menjadi perhatian peminat lagu itu untuk menyanyi di laman sosial YouTube.

Klip video rasmi dengan lirik ini sudah ditonton 11,171,853 sejak dimuat naik pada 18 Februari lalu.
Nampaknya, ramai peminat lagu ini turut berkaraoke menggunakan laman sosial YouTube.

Tidak hanya itu, lagu yang sudah tiga tahun diperdengarkan ini juga menjadi kegemaran apabila sering dipilih untuk dinyanyikan menerusi aplikasi Smule. Dengan pelbagai versi, lagu ini benar-benar menepati cita rasa peminat muzik tempatan.

Dengan genre muzik rock ala 1990-an, Sudah Ku Tahu mengembalikan nostalgia lagu-lagu rock kapak, tangkap leleh. Ia dianggap sesuatu yang baharu bagi generasi muda, namun bagi yang berusia 30 tahun ke atas, lagu ini tangkap ‘cintan’ buat mereka.

Tidak hairanlah, lagu ini juga menjadi pilihan pendengar apabila kebanyakan stesen radio seakan ‘wajib siar’ lagu dalam sehari.

Daripada kanak-kanak hingga dewasa, lagu ini menjadi siulan. Jangan kata ada yang tidak tahu lagu ini kerana fenomena ini mungkin berterusan hingga selepas Aidilfitri nanti.

Kredit : Sinar Harian Online