LINE PREPIAD YANG MEMBAYAR

DAFTAR SEKARANG untuk jd agen TONE EXCEL, Komisen top up 10%-13% selagi mereka menggunakan line TuneTalk (pasif income).

TAHUKAH ANDA??

Dengan handphone boleh menjana wang yang banyak setiap bulan.

BACA BLOG PUN BOLEH KAYA

Bisnes paling senang dan mudah.

Blog Popular No2 DiGoogle

Berusaha selagi belum dapat.

YANG NI PUN BEST JUGA

Selagi ada usaha ianya pasti.

Sabtu, 31 Oktober 2015

Jana Pendapatan Tambahan Melalui Bisnes Telekomunikasi

Dalam kegawatan ekonomi yang melanda, adalah baiknya kita mencari alternatif pendapatan tambahan untuk menampung kos sara hidup yang semakin meningkat. Peluang perniagaan yang ingin saya share disini adalah bisnes terbaik yang saya pernah jumpa dan tidak memerlukan modal yang besar, malah dibawah RM100.

Bisnes Tune Talk Tone Excel (TTTE) ini telah wujud sejak dari tahun 2010 lagi, tapi ketika itu kurang mendapat sambutan kerana kurangnya kelebihan-kelebihan yang boleh ditawarkan untuk pengguna simkad ini berbanding pada ketika ini.

Pada ketika ini kelebihan-kelebihan yang boleh dinikmati oleh pengguna simkad TTTE ini sangat superb dan tak boleh ditandingi oleh mana-mana telco di Malaysia.

Untuk menyertai bisnes Tune Talk Tone Excel syaratnya adalah dengan menjadi pengguna Simkad TTTE ini. Yuran keahlian adalah RM95.40 seumur hidup.

Apa kelebihan-kelebihan yang akan diperolehi dengan menjadi pengguna beserta bayaran RM95.40 tersebut?

Khamis, 29 Oktober 2015

Cara Blogger Buat Duit Online

Blogger%2BBuat%2BDuit%2BOnline%2B1

Cara Blogger Buat Duit Online

Ada banyak cara sebenarnya untuk blogger buat duit secara online. Dan aku akan tunjukkan beberapa cara yang boleh seorang blogger lakukan untuk menjana pendapatan secara online.

Selasa, 27 Oktober 2015

HATI-HATI DENGAN SIMCARD TUNE TALK TONE EXCEL!!!!


Hasil carian imej untuk tone excel
 


Aku dah terkena dah weii..!!

Beli simcard harga rm95.40 je.... Korang tahu apa aku dapat?? Ada laa bagi laman web macam ni. Lepas tu ada la kredit rm30 dalam tu. Lepas tu pula dia bagi pula insurance free sampai rm100,000.. banyak jugak.. Ambil je lah dah orang bagi hehe..


Bila aku topup,company bagi bonus point macam bonuslink tu sampai boleh tukar tiket air asia, tiket wayang, smartphone, diskaun 30% tune hotel...

Aku cerita dekat member2 aku pasal simkad ni. Lepas dia beli, tune excel bank in pulak duit dalam akaun aku rm20 tiap hujung bulan dan 11hb. Sekarang ni makin awal pula dia bank in.. Apa ni tetiba bagi aku duit ni weii..

Isnin, 26 Oktober 2015

10 sebab bank tolak permohonan pinjaman anda

pinjaman

UNGKAPAN yang enggan kita dengar daripada pegawai bank ‘Permohonan pinjaman anda ditolak’, namun ia tidak bermakna anda tidak lagi akan mendapat pinjaman dan permohonan anda akan ditolak selamanya.

Disebabkan oleh pertumbuhan ekonomi yang pantas, industri perbankan telah menjadi lebih berdaya saing. Oleh itu, bank telah mengambil pendekatan yang sistematik dalam pemprosesan pinjaman/gadai janji.

Pendekatan yang sistematik ini telah menyebabkan keadaan perbankan kompleks di mana bank akan memulakan dasar dan sistem pemarkahan kredit untuk memutuskan jika bank ingin anda menjadi pelanggan gadai janji mereka, jumlah kredit yang anda layak dan juga meramalkan peluang anda untuk mengelak pembayaran balik pinjaman.

Pengetahuan adalah kunci memastikan ada mempunyai rekod kewangan sempurna  akan meningkatkan peluang baik dengan baik. Ini bermakna bank akan memberikan anda lebih kredit untuk memanfaatkan pelaburan terbesar anda.

Bagaimanapun, pada hari ini, kira-kira 50 peratus permohonan gadai janji ditolak biarpun majoriti pemohon mempunyai keupayaan pembayaran balik dan berkemampuan ditolak. Memetik laman web propertyguru.com, terdapat beberapa sebab permohonan pinjaman anda ditolak.


Sabtu, 24 Oktober 2015

Madrasah tahfiz perlu sumbangan RM200,000

Madrasah tahfiz perlu sumbangan RM200,000

PASIR MAS - Madrasah Tahfiz Al-Quran Al-Ismailiah Mukim Lalang, Banggol Chica memerlukan sumbangan berjumlah RM200,000 untuk menyiapkan asrama pelajarnya.
Pengetuanya, Hamzah Ishak berkata, asrama itu bertujuan menempatkan pelajar yang jumlahnya meningkat setiap tahun.

“Sekarang kami mempunyai seunit bangunan sahaja di mana ia menempatkan pejabat pentadbiran, asrama dan kelas.
“Oleh kerana jumlah pelajar sentiasa meningkat, bangunan baru harus dibuat bagi memastikan mereka dapat mengikuti pengajian dengan lebih selesa,” katanya.
Menurutnya, kebanyakan pelajar tahfiz di sini adalah mereka daripada keluarga berpendapatan rendah.

“Mereka sangat mengharapkan sumbangan daripada pelbagai pihak bagi meneruskan pembelajaran sekali gus melahirkan lebih ramai golongan cerdik pandai dalam ilmu agama.
“Kesemua lebih 100 pelajar di sini bukan sahaja dididik dengan ilmu agama semata-mata, tapi mereka turut diajar untuk berdikari.

“Kami berharap hasrat murni ini akan dapat sokongan dan bantuan daripada pihak luar,” katanya.
Orang ramai juga boleh datang ke madrasah tahfiz tersebut untuk melihat lebih dekat keadaan pelajar di sana.

**Mana-mana pihak yang ingin menyumbang boleh berbuat demikian menerusi Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) (03027020189897) atau Bank Simpanan Nasional (0355041000016137) atau Bank Rakyat (220883329461) atas nama madrasah tahfiz berkenaan.

Kredit : Sinar Harian Online

Jumaat, 23 Oktober 2015

Rakyat Malaysia Saman Kerajaan Indonesia

 

Berang keadaan jerebu yang semakin buruk, satu laporan polis dibuat terhadap kerajaan Indonesia dalam usaha untuk menyaman AS$100 juta (RM428 juta) republik itu.

Perkara itu tersebar selepas satu salinan laporan polis yang dimuat naik ke laman web NGO Malaysia Crime Watch Task Force malam tadi.

Bagaimanapun bahagian butiran peribadi mengadu termasuk namanya dikaburkan pada gambar laporan yang disunting itu.

Menurut maklumat laporan tersebut ia dibuat di sebuah balai polis di Kepala Batas, Pulau Pinang petang semalam.

Pengadu berkata, tengah hari semalam dia mendapati keadaan jerebu di kawasan pekan Kepala Batas semakin teruk menyebabkan dia dan keluarga mengalami kesukaran bernafas.

"Kerana keadaan ini, saya amat tidak berpuas hati dengan kerajaan Indonesia yang menyebabkan jerebu dan mahu mengambil tindakan di mahkamah antarabangsa serta menyaman AS$100 juta daripada kerajaan Indonesia," katanya melalui laporan polis tersebut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Azmi Adam ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan laporan tersebut.

Stesen pemantauan paling dekat dengan Kepala Batas di Seberang Jaya dan Sungai Petani.
Ketika laporan polis itu dibuat, Indeks Pencemaran Udara (IPU) di kedua-dua stesen tersebut masing-masing 146 dan 140, sekali gus menunjukkan tahap kualiti tidak sihat.

Sumber : Malaysiakini

Khamis, 22 Oktober 2015

Cara Membuat Anak Kembar

Fenomena anak kembar telah menjadi salahsatu teka-teki alam terbesar saat ini. Dua mahluk identik (hampir identik) yang mengenal satu sama lain dalam kandungan seorang ibu dan terhubungan satu sama lain selama hidupnya. Mereka adalah dua kepribadian individu dan satu organisme yang secara bersamaan ada pada waktu yang sama.

Cara Cepat Hamil Anak Kembar

Pasangan suami istri pun sering bertanya, Bagaimana cara membuat anak kembar?, bagaimana cara cepat hamil dengan anak kembar? dan pertanyaan lain yang semisal. Dokter secara umum tidak dapat memberikan jawaban pasti untuk pertanyaan seperti ini.

Namun, terdapat beberapa versi bagaimana cara membuat anak terlahir kembar bedasarkan fakta yang sering ditemukan pada wanita yang melahirkan bayi kembar tersebut. Meskpun beberapa di antaranya merupakan hipotesa yang tidak dapat 100% dijadikan sebagai acuan.
Di bawah ini beberapa faktor yang sering terjadi pada wanita yang melahirkan anak kembar.

Rabu, 21 Oktober 2015

KENYATAAN MEDIA : TAUKE SIMKAD TONE EXCEL KAWASAN NILAI3 NEGERI SEMBILAN

Hasil carian imej untuk simkad tone excel

29 SEPTEMBER 2015 

KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT MENDAFTAR TONE EXCEL BOLEH HUBUNGI KAMI.

NO HANDPHONE : 010-5071520 ATAU 013-3363397

NAMA : MOHD AMRI BIN MOHAMAD NOR

NO AHLI TONE EXCEL [IDP] : 867366

DAFTAR ONLINE : KLIK SINI

TEMPAT TUMPUAN : NILA3, NILAI IMPIAN, BUKIT MAHKOTA, TAMAN DESARIA, TAMAN SAGA, TAMAN SEMARAK NILAI DAN AREA NILAI NEGERI SEMBILAN.

ANDA CEPAT.. ANDA PUNYA..

YANG BERSUNGGUH

TONE AMRI NOR
PENGASAS KELAB SIMKAD TONE EXCEL..

Dipenjara kerana telefon ada bendera IS

 Mahkamah

KUALA LUMPUR - Seorang anggota tentera dijatuhi hukuman penjara tujuh bulan oleh Mahkamah Tinggi di sini selepas mengaku bersalah memiliki sebuah telefon bimbit yang mengandungi gambar bendera kumpulan pengganas IS.

Hakim Siti Mariah Ahmad memerintahkan Koperal Mohd Azidi Said, 28, dari Kolej Tentera Darat, Kem Segenting, Port Dickson, menjalani hukuman itu bermula dari tarikh dia ditangkap pada 19 Ogos lepas.

Sebelum menjatuhkan hukuman, Siti Mariah berkata mahkamah mengambil kira tertuduh tidak mempunyai kesalahan lampau dan pengakuan bersalahnya telah menjimatkan masa mahkamah.

Katanya, mahkamah turut mengambil kira rayuan bahawa tertuduh telah insaf dan sedar ideologi yang diperjuangkan oleh IS adalah bertentangan dengan ideologi Islam yang sebenar.

"Oleh itu, mahkamah menjatuhkan hukuman yang paling munasabah iaitu tujuh bulan penjara dari tarikh tertuduh ditangkap," katanya yang turut memerintahkan supaya telefon bimbit tertuduh diserahkan kepada pihak polis untuk dilupuskan. 


Selasa, 20 Oktober 2015

Dapat 200,000 like, boleh jumpa Ultraman

Dapat 200,000 like, boleh jumpa Ultraman

PERKONGSIAN seorang kanak-kanak yang 'meminta' 3,000 like untuk ayahnya membawa Ultraman datang ke rumah nyata berbaloi apabila perkongsian tersebut mendapat 200,000 like.

Melalui perkongsian di laman Facebook Ultra Spark, adiwira Ultraman akhirnya datang ke rumah kanak-kanak berkenaan, Darwish yang terletak di Melaka.

Melalui sebuah video, Darwish kelihatan gembira dan riang apabila adiwira tersebut datang bertandang dan mengambil kesempatan tersebut untuk bergambar.

"Satu hari, dia (Darwish) minta saya telefon Ultraman supaya datang ke rumah," kata ayah Darwish, Najmi.

"Pada mulanya saya tak berapa nak layan, tapi hari-hari dia minta.

"Dah telefon ke belum Ultraman? Macam-macam alasan saya bagi," kata Najmi lagi.

Najmi juga mengucapkan terima kasih kepada pelayar yang like perkongsian Darwish dan mengkongsikan lagi perkongsian tersebut.

"Terima kasih Ultra Spark yang sudi menaja seorang Ultraman untuk datang ke sini dan kru-kru Awesome Toys," akhiri beliau.

Kredit : Sinar Harian

Isnin, 19 Oktober 2015

PROMOSI FREE : BLOG IKLAN IKLANVIRAL.BLOGSPOT.COM

Salam..

Hari ini admin nak promo satu blog iklan, bolehkah blog ini menjadi popular seperti blog2 yang lain..

link blog : http://iklanviral.blogspot.my/

admin
CBP

Sabtu, 17 Oktober 2015

Kenali Imam Besar (4 Mazhab Islam) | Imam Malik

As-Salam.
Bertemu sekali lagi dalam Siri Kenali Imam Besar (4 Mazhab Islam). Kali ini blog Bangku Kosong menampilkan Imam Malik bin Anas.

Makam Imam Malik. Foto: Wikipedia
Imam Malik bin Anas
 
Imam Malik bin Anas lahir di Madinah pada tahun 93H/711M. Beliau dilahirkan di dalam sebuah kota yang merupakan tempat tumbuhnya Islam dan berkumpulnya generasi yang dididik oleh para sahabat Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam, radhiallahu ‘anhum. Sejarah keluarganya juga ada hubung-kait dengan ilmu Islam dengan datuknya sendiri seorang perawi dan penghafal hadis yang terkemuka. Pakciknya juga, Abu Suhail Nafi’ adalah seorang tokoh hadis kota Madinah pada ketika itu dan dengan beliaulah Malik bin Anas mula mendalami ilmu-ilmu agama, khususnya hadis. Abu Suhail Nafi’ ialah seorang tabi‘in yang sempat menghafal hadis daripada ‘Abd Allah ibn ‘Umar, ‘A'isyah binti Abu Bakar, Umm Salamah, Abu Hurairah dan Abu Sa‘id al-Khudri radhiallahu ‘anhum

Selain Nafi, Malik bin Anas juga duduk berguru dengan Ja'afar al-Siddiq, cucu kepada al-Hasan, cucu kepada Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Malik juga duduk belajar di Masjid Nabawi berguru dengan Muhammad Yahya al-Ansari, Abu Hazim Salmah al-Dinar, Yahya bin Sa'ad dan Hisham bin Urwah. Mereka ini semua ialah anak murid kepada sahabat-sahabat Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Suasana kehidupan Malik bin Anas di Madinah yang ketika itu dipenuhi dengan para tabi‘in amatlah menguntungkannya. Para tabi‘in ini adalah mereka yang sempat hidup bersama sahabat-sahabat Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Mereka sempat belajar, mendengar hadis dan mengamalkan perbuatan para sahabat secara terus. Inilah antara sebab kenapa Malik bin Anas tidak pernah meninggalkan Madinah kecuali apabila pergi menunaikan ibadat hajinya.
 

Khamis, 15 Oktober 2015

Lubang misteri sedut air tasik

 Lubang misteri sedut air tasik

SEBUAH tasik di Oregon, Amerika Syarikat mempunyai misteri tersendiri di mana pada kebanyakan bulan sepanjang tahun, ia tidak tumpah seperti kebanyakan tasik lain yang aman, bersih dan tenang.

Namun, setiap kali tiba musim sejuk sebuah lubang misteri muncul seolah-olah menyedut kesemua air tasik. Maka tidak hairanlah mengapa tasik ini diberi nama Lost Lake.

Menurut jurucakap Hutan Negara, Jude McHugh, lubang itu telah wujud di dalam kawasan tasik sejak berpuluh tahun lagi, dan sehingga kini apa yang menjadi tanda tanya kepada penyelidik adalah ke mana perginya air kesemua air itu.

Bagaimanapun, ahli geologi menyifatkan fenomena itu adalah disebabkan landskap gunung berapi. Mereka percaya tiub lava di bawah tasik terbentuk apabila lava yang mengalir mengeras berhampiran permukaan dan mengalir ke bawah.

McHugh mendakwa, air tasik mungkin meresap ke bawah permukaan tanah yang poros, masuk semula ke akuifer besar yang seterusnya menjadi mata air untuk Cascades. – Mail Online

Kredit : Sinar Harian

Isnin, 12 Oktober 2015

Jackie Chan peluk Islam?

Jackie Chan

KECOH sebentar di laman sosial apabila gambar Jackie Chan memakai 'kandura' (pakaian tradisi Arab) tersebar dan dikatakan telah memeluk Islam.

Jackie Chan didakwa bertukar nama kepada Abdullah Chan dan gambar tersebut diambil ketika pulang mengerjakan haji.

Hakikatnya, bintang filem aksi tersebut hanya menjalani penggambaran filem terbarunya, Kung Fu Yoga di Dubai.

Foto yang tersebar itu pula diambil peminat semasa Chan berada di litar perlumbaan unta, Al Namoos.

Menurut laporan Whatson.ae, Kung Fu Yoga juga menampilkan bintang Bollywood, Katrina Kaif dan Sonu Sood.

Filem tersebut dijadualkan untuk ditayangkan pada tahun hadapan.

Kredit : Sinar Harian

Sabtu, 10 Oktober 2015

Lima tokoh Yahudi tinggal agamanya..

Yahudi


RAMAI yang tidak tahu bahawa terdapat tokoh Yahudi yang keluar daripada ajaran Yahudi untuk menganuti kepercayaan lain.

Memetik hasil penulisan Doktor Thariq as-Suwaidan dalam bukunya Ensiklopedia Yahudi mencatatkan bahawa dalam sejarah terdapat sebanyak lima tokoh Yahudi yang murtad antaranya Samuel al-Maghribi, Pablo Christiani, Said al-Hasan, Ibnu Malika dan Musa Abul Afiah.

Tokoh pertama ialah Samuel al-Maghribi, nama penuhnya ialah Samuel bin Yahya bin Abbas yang dikenali dengan jolokan al-Maghribi. Beliau hidup di abad 6 Hijrah, dan termasuk salah seorang pembesar Yahudi yang masyhur, namun setelah menyedari kesesatan dan kerosakan ajaran Yahudi , beliau memeluk agama Islam.

Setelah keislamannya, Samuel memberitahu bahawa dirinya pernah bertemu Nabi Muhammad SAW dalam mimpinya. Ia memilih untuk mengumumkan kisah mimpinya itu empat tahun setelah beliau memeluk agama Islam.


Khamis, 8 Oktober 2015

Google Maps Konfirmasi Kebenaran Sabda Rasul SAW Tentang Jarak Pintu Surga

jaraksurga

Eramuslim.com – Allahu Akbar, kini Allah Ta’ala membuktikan kebenaran bisyarah Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasallam 14 abad silam melalui aplikasi Google Maps. Demikian Baitul Maqdis (4/8).

Aplikasi tersebut merupakan salah satu teknologi internet yang super canggih. Google Maps dirancang khusus bagi pengguna untuk dapat menemukan tempat terbaik melalui informasi peta yang telah di tawarkannya. Namun percayakah Anda jika teknologi Google Maps ini ternyata mampu membuktikan kebenaran ucapan Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasallam pada 14 abad yang lalu?
Dahulu Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasallam pernah bersabda di depan para sahabatnya tentang jarak antara dua pintu surga.

Beliau membandingkan ukuran tersebut sama besarnya dengan jarak perjalanan dari kota Mekah-Hajar atau sama juga dengan jarak Mekah-Bushra.

Selasa, 6 Oktober 2015

5 Jenis Bisnes Pasti Untung

Perniagaan sentiasa dikaitkan dengan risiko. Risiko gagal dan risiko rugi. Kebanyakan kita sedia maklum dengan data yang menjelaskan 90% perniagaan tutup kedai pada tahun yang pertama.

Perniagaan Tutup Kedai

Ini tidak kira perniagaan itu jenis perniagaan online atau konvensional. Kedua-duanya mempunyai risiko yang sama ditanggung oleh pemiliknya.

Namun begitu, perniagaan sentiasa menjadi pilihan yang terbaik untuk mereka yang berminat untuk membina empayar, atau membuka lebih banyak pekerjaan.
Perkongsian kali ini adalah berlandaskan dengan jenis perniagaan yang menguntungkan.

Sabtu, 3 Oktober 2015

“IMAM MAHDI” KAUM RAFIDHAH = DAJJAL

“IMAM MAHDI” KAUM RAFIDHAH = DAJJAL

Diterjemahkan dari artikel berjudul: The “Mahdi” of The Rafidah: The Dajjal – Majalah Dabiq edisi 11.

Alih Bahasa: Usdul Wagha
===================

Semakin dekatnya hari Kiamat, menjadi penting rasanya untuk merefleksi beberapa hal yang dibuat-buat tentang peristiwa masa depan, karena tidak diragukan lagi hal ini akan memainkan peranan yang kelak akan dilakukan oleh berbagai aliran sesat. Di antara hal ini adalah tentang “al-Mahdi” kaum Rafidah yang akan mengobarkan perang melawan Islam dan kaum Muslim, melawan keadilan dan kebenaran yang dipandu oleh al-Mahdi masa depan yang telah dijelaskan dalam sunnah. Semakin dekat hari Kiamat, semakin erat kaum Rafidah berhubungan dengan orang-orang Yahudi untuk mempersiapkan datangnya pemimpin jahat yang ditunggu-tunggu ini. Setelah membaca catatan orang-orang Rāfidī tentang “al-Mahdi,” menjadi jelas bahwa ia tidak lain adalah Dajjal.

Menurut kelompok Rafidah, “al-Mahdi” adalah putra dari al-Hasan al-Askari yang bernama “Muhammad”. Al-Hasan al-Askari meninggal hampir 1.200 tahun yang lalu. Mereka mengklaim Muhammad “al-Mahdi” lahir sekitar waktu kematian ayahnya. Para ulama Ahlus-Sunnah ragu bahwa al-Hasan al-Askari pernah memiliki anak yang masih hidup, namun menurut klaim Rafidah ia memiliki seorang putra yang disembunyikan oleh ayahnya atau oleh saudaranya dan yang kemudian bersembunyi di dekat Samarra’ dan kelak akan muncul kembali sebelum hari Kiamat setelah hidup di dalam persembunyian lebih dari seribu tahun, atau seperti yang mereka klaim. Di sini, kami akan mengutip beberapa riwayat tentang “al-Mahdi” mereka dari kitab-kitab mereka “yang paling bisa dipercaya”[1].

Seorang Rāfidī an-Nu’mānī meriwayatkan di dalam bukunya “Al-Ghaybah,” “Ketika Imam [‘al-Mahdi’] menyeru, ia akan memohon kepada Allah melalui nama Ibrani-Nya.”

Jumaat, 2 Oktober 2015

Paderi Ini Cuba Bakar Al-Quran Dihadapan Pengikutnya, Tetapi Perkara Yang MENAKJUBKAN Berlaku !

Ya ,itulah tajuk yang akan kami kongsikan kepada anda semua mengenai satu kejadian, dimana seorang paderi yang cuba membakar senaskah Al Quran di hadapan ratusan 'pengikutnya'.
Namun Allhamdulillah, paderi ini gagal membakar naskah Al Quran tersebut malah telah memeluk Islam.Paderi yang berasal daripada Nigeria ini memutuskan untuk memeluk islam selepas usaha membakar Al Quran tersebut gagal.
Pada mulanya paderi Froos telah melemparkan Al Quran tersebut hingga jatuh ke tanah.Bukan hanya itu saja ,paderi tersebut menyiramkan bensin dan juga berusaha untuk memusnahkan kitab suci umat islam itu.