Cari Blog Ini

Jumlah Paparan Halaman

Catatan Popular Minggu Lepas

Ahad, 18 Januari 2015

Pengarah Filem P'cis Isabel Matic Peluk Islam.

المُخرجة الفرنسية إيزابيل ماتيك تعتنق الإسلام بعد أحداث شارلي إيبدو

http://images.alwatanvoice.com/news/images/3910321595.jpg


كما جرت العادة، فإن الأحداث الاجرامية التي تقع باسم الدين، تزيد من فضول العالم نحو هذا الدين، وتجعل أعداد الوافدين عليه تزيد بدل أن تنقص. وهذا ما حدث مع المخرجة ايزابيل ماتيك.
فالمخرجة السينمائية الفرنسية إزابيل ماتيك، كتبت قبل أيام في صفحتها على “الفيسبوك: ” لقد بدأت منذ أمس، في تطبيق أولى ركائز الإسلام، أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمداً رسول الله”.
وشكرت المخرجة الفرنسية إزابيل ماتيك عبر حسابها الممثل المغربي هشام بهلول وهو أحد متابعي صفحتها، على متابعته لحسابها ونشر خبر إسلامها في الصحف المغربية.
وعلقت إزابيل في صفحتها بانها ستختار إسمها الجديد خلال زيارتها المقبلة لمدينة زاكورة في المغرب.
وتلّقت إزابيل العدد من التعليقات والتهاني على إسلامها.

Terjemahan Google:

Seperti biasa, peristiwa jenayah yang berlaku di atas nama agama, meningkatkan rasa ingin tahu di dunia ke arah hutang ini, dan menjadikannya jumlah ketibaan bertambah dan bukannya berkurang.  

Ini adalah apa yang berlaku dengan pengarah Isabel Matic.

Valmkhrjh filem Perancis Isabel Matic, saya telah menulis beberapa hari yang lalu di muka depan pada Facebook:” Saya telah bermula sejak semalam, dalam permohonan pertama dari rukun Islam, Aku bersaksi bahawa tidak ada Tuhan melainkan Allah dan bahawa Muhammad itu pesuruh Allah “.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada pengarah Perancis Isabel Matic seluruh dikira Maghribi pelakon Hisham Bahloul, salah satu daripada orang-orang yang mengikuti muka depan, atas susulan untuknya berita penukaran dengan Islam dalam akhbar Maghribi dan penerbitan.

Isabel komen di muka depan bahawa ia akan memilih nama barunya semasa lawatan beliau akan datang ke bandar Zagora di Maghribi.

Isabel dan menerima banyak komen dan tahniah untuk menjadi Muslim.

http://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2015/01/15/647267.ht

Kredit :  http://www.ibnuhasyim.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK ANDA UNTUK KOMEN

Nak beli domain dan nak buat website? boleh cuba link yang di beri...

Nak beli domain mudah dan servis terbaik....  https://secure.gbnetwork.com/aff.php?aff=778    klik banner yang kami beri ini...   Testim...

Catatan Paling Popular