LINE PREPIAD YANG MEMBAYAR

DAFTAR SEKARANG untuk jd agen TONE EXCEL, Komisen top up 10%-13% selagi mereka menggunakan line TuneTalk (pasif income).

TAHUKAH ANDA??

Dengan handphone boleh menjana wang yang banyak setiap bulan.

BACA BLOG PUN BOLEH KAYA

Bisnes paling senang dan mudah.

Blog Popular No2 DiGoogle

Berusaha selagi belum dapat.

YANG NI PUN BEST JUGA

Selagi ada usaha ianya pasti.

Sabtu, 31 Januari 2015

Dua Kesalahan Ulama dalam Memandang Krisis di Syria



DALAM sebuah artikel, seorang jurnalis Amerika benama Bilal Abdul Kareem menceritakan sebuah kisah yang akhirnya membuat dirinya menyimpulkan fenomena para ulama zaman sekarang dalam memandang perang yang terjadi di Syria, berikut kisahnya:

 Sebuah keluarga yang berasal dari Pakistan telah menceritakan kisah ini. Seorang ayah yang berasal dari Pakistan, sangat khawatir dengan keadaan anaknya, Mansour (bukan nama sebenarnya).

Menurut sang ayah, Mansour mengikuti gerakan Islam ‘radikal’. Dia menjadi senang menyendiri. Mulai memelihara janggot, rajin solat di masjid dan senang membaca literature tentang Islam. Terutama lagi, Mansour menjadi sangat peduli tentang pembantaian muslim yang tidak berdosa di Syria.

Tambahan lagi, Mansour juga memembuat keputusan bahwa dia berniat pergi ke Syria untuk berjihad, menolong saudara-saudara seimannya yang dibantai oleh rejim Bashar Assad.

 Tentu saja, sang ayah menentang habis-habisan keputusan Mansour. Dan belakangan, sang ayah juga mulai kehabisan akal untuk mencegah niat anaknya untuk pergi berjihad ke Syria. Akhirnya sang ayah memutuskan untuk meminta nasihat pada seorang ulama yang sangat terkenal. Seorang ulama yang kharimatik, peduli, dan banyak sekali rekaman tausyiah beliau beredar di saluran-saluran tv dakwah di internet.

Rabu, 28 Januari 2015

Isu Kpop Peluk Gadis Melayu Ada Dalam Al Quran

Terjemahan Surah Al A'raf ayat 26-28 Surah Al-Araf

Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu dan pakaian perhiasan dan pakaian yang berupa takwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur). (26)

Wahai anak-anak Adam! Janganlah kamu diperdayakan oleh Syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari Syurga, sambil dia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: Aurat mereka (yang sebelum itu tertutup). Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan Syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman. (27)

Dan (orang-orang yang tidak beriman itu) apabila mereka melakukan sesuatu perbuatan yang keji, mereka berkata: Kami dapati datuk nenek kami mengerjakannya dan Allah perintahkan kami mengerjakannya. Katakanlah (wahai Muhammad): Sesungguhnya Allah tidak sekali-kali menyuruh mengerjakan perbuatan yang keji. Patutkah kamu mengatakan terhadap Allah apa yang kamu tidak mengetahuinya? (28)

Kredit : http://cikgupj.blogspot.com

Ahad, 25 Januari 2015

Kisah Benar, Rezeki Dari Allah SWT



 Cerita petang tadi. Benar-benar terkesan di hati saya. Sejak petrol turun harga saya tak pandai nak anggar harga petrol nak isi dalam cik bibah. Tadi tank masih ada dua bar. So saya agak ada la kat dalam 10-15 ringgit je. So saya bayar di kaunter untuk isi RM50. Rupanya bila RM42 dah penuh.. saya pump juga sampai RM45. Takut nak isi lagi.. sebab pernah terjadi melimpah2 keluar petrol.

Saya malas nak gi masuk dalam minta refund lagi RM5. Nak burn je sayang pulak. Saya pegang nozzle sambil perhati kot2 ada motor masuk.. takde pon. Saya hampir nak letak balik sebab nak tutup lubang tempat isi minyak kat kereta, tapi saya cuba pegang nozzle sebelah tangan kiri, tu sambil tu tangan kanan menutup lubang minyak tu.. buat lambat2 sikit. Niat nak tunggu kot2 ada motor masuk. Selesai je, hampir saya nak letakkan nozzle, ada satu motor datang ke pump sebelah.

Jumaat, 23 Januari 2015

King Abdullah Abdul aziz Meninggal Dunia..

Raja Abdullah

Raja Abdullah ARAB SAUDI - Raja Arab Saudi, Raja Abdullah Abdulaziz diumumkan mangkat dalam pengumuman yang dibuat stesen tv negara itu awal pagi ini. Abdullah meninggal dunia pada usia 90 tahun.

Raja Arab Saudi yang baharu akan diwarisi Putera Salman Abdulaziz, lapor stesen tv berkenaan lagi yang dipetik daripada CNN.

Raja Abdullah, 90, dimasukkan ke hospital kerana menghidap jangkitan pada paru-paru. Baginda menaiki takhta pada tahun 2005.

Kredit : http://am9897.blogspot.com 

Rabu, 21 Januari 2015

Portal No1: Sinar Harian Online terus jadi pilihan

Portal No1: Sinar Online terus jadi pilihan

SHAH ALAM – Terus menjadi pilihan pembaca, Sinar Online menjadi portal berita nombor satu di Malaysia untuk bulan November 2014.

Menurut Malaysia Digital Association (MDA),  berdasarkan data yang diperoleh dari comScore Media Metrix®service, Sinar Online mencatatkan jumlah pengunjung sebanyak 879,000.

Menurut Presiden MDA, Kenneth Wong, data tersebut direkodkan berdasarkan tingkah laku pengguna internet di negara ini.

“Ia direkodkan bagi memahami kehendak pengguna yang disasarkan oleh sesebuah organisasi tersebut dengan lebih tepat,” katanya.

Sebelum ini Sinar Online turut menjuarai carta sebagai portal berita nombor satu di Malaysia bagi Ogos 2014.

Selasa, 20 Januari 2015

Pertembungan Islam dengan Barat akan terus berlaku sehingga Kiamat

Pertembungan diantara barat khususnya penganut agama Kristian dengan Islam bukan perkara baru, bahkan ianya telah berlaku sejak zaman Khalifah Umar Al-Khattab lagi. Andalusia (Kini Sepanyol) yang suatu ketika dahulu merupakan sebuah kerajaan Islam yang sangat cemerlang dalam perkembangan ilmu pengetahuan telah hancurkan oleh kerajaan-kerajaan Kristian Eropah yang diketuai oleh Raja Ferdinand V dan Ratu Isabella, manakala umat Islam telah dihalau keluar dan sebahagian besar juga telah dipaksa untuk penganut agama Kristian. Pengalaman mereka mengubah kerajaan Islam di Andalusia menjadi sebuah negara Kristian telah digunakan sepenuhnya apabila Sepanyol berjaya menjajah Filipina. Ini boleh dilihat apabila antara dasar utama penjajahan Sepanyol keatas Kerajaan Filipina ialah mengkristiankan penduduk Islam Filipina. Kejayaan dasar tersebut boleh dilihat pada hari ini, apabila Filipina merupakan satu-satunya negara Kristian yang berada di di Asia Tenggara. 

Ahad, 18 Januari 2015

Pengarah Filem P'cis Isabel Matic Peluk Islam.

المُخرجة الفرنسية إيزابيل ماتيك تعتنق الإسلام بعد أحداث شارلي إيبدو

http://images.alwatanvoice.com/news/images/3910321595.jpg


كما جرت العادة، فإن الأحداث الاجرامية التي تقع باسم الدين، تزيد من فضول العالم نحو هذا الدين، وتجعل أعداد الوافدين عليه تزيد بدل أن تنقص. وهذا ما حدث مع المخرجة ايزابيل ماتيك.
فالمخرجة السينمائية الفرنسية إزابيل ماتيك، كتبت قبل أيام في صفحتها على “الفيسبوك: ” لقد بدأت منذ أمس، في تطبيق أولى ركائز الإسلام، أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمداً رسول الله”.
وشكرت المخرجة الفرنسية إزابيل ماتيك عبر حسابها الممثل المغربي هشام بهلول وهو أحد متابعي صفحتها، على متابعته لحسابها ونشر خبر إسلامها في الصحف المغربية.
وعلقت إزابيل في صفحتها بانها ستختار إسمها الجديد خلال زيارتها المقبلة لمدينة زاكورة في المغرب.
وتلّقت إزابيل العدد من التعليقات والتهاني على إسلامها.

Terjemahan Google:

Khamis, 15 Januari 2015

Kenapa Wajah Nabi Muhammad S.A.W Tidak Boleh Dilukis ? Ini Penjelasannya...

Kenapa lukisan wajah asli Nabi Muhammad tidak ada ?

Jawaban simple-nya: saat Nabi Muhammad SAW hidup, tidak ada seorang pun yang pernah melukis wajahnya, dan juga kamera foto belum lagi ditemukan.

Jadi itulah sebenarnya duduk masalahnya. Dan dengan masalah itu sebenarnya kita harus bangga.

Sebab keharaman menggambar wajah nabi SAW justru merupakan bukti otentik betapa Islam sangat menjaga ashalah (originalitas) sumber ajarannya.

Larangan melukis Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam terkait dengan keharusan menjaga kemurnian ‘aqidah kaum muslimin. Sebagaimana sejarah permulaan timbulnya paganisme atau penyembahan kepada berhala adalah dibuatnya lukisan orang-orang sholih, yaitu Wadd, Suwa’, Yaguts, Ya’uq dan Nasr oleh kaum Nabi Nuh ‘alaihis salam. Memang pada awal kejadian, lukisan tersebut hanya sekedar digunakan untuk mengenang kesholihan mereka dan belum disembah.

Tetapi setelah generasi ini musnah, muncul generasi berikutnya yang tidak mengerti tentang maksud dari generasi sebelumnya membuat gambar-gambar tersebut, kemudian syetan menggoda mereka agar menyembah gambar-gambar dan patung-patung orang sholih tersebut.

Melukis Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam dilarang karena bisa membuka pintu paganisme atau berhalaisme baru, padahal Islam adalah agama yang paling anti dengan berhala.

Selasa, 13 Januari 2015

Hanya Islam agama yang benar


Firman Allah yang bermaksud: Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah SWT ialah Islam. Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama Islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka. Dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah amat segera hitungan hisab-Nya. (ali-‘Imran: 19)

Muhammad Quraish Shihab berkata: “Ayat yang lalu menegaskan bahawa tiada tuhan, yakni tiada Penguasa yang memiliki dan mengatur seluruh alam kecuali Dia Yang Maha Perkasa lagi Bijaksana. Jika demikian, ketundukan dan ketaatan kepada-Nya adalah kepercayaan yang tidak boleh dibantah.

“Sehingga itu hanya keislaman yakni penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah SWT yang diakui dan diterima di sisi-Nya. Agama atau ketaatan kepada-Nya merupakan alamat penyerahan diri secara mutlak kepada Allah SWT. Islam dalam erti penyerahan diri adalah hakikat yang ditetapkan Allah SWT dan diajarkan oleh para Nabi sejak dari Nabi Adam AS hinggalah Muhammad SAW”.

Ahad, 11 Januari 2015

Khutbah Imam Katolik Yang Menggemparkan Dunia..


 

Seorang Imam Besar Katolik Ortodoks, Dmitri Smirnov, menyampaikan sebuah khutbah gereja yang menggemparkan di depan ratusan jemaatnya.

Dia mengatakan masa depan Rusia akan menjadi milik pemeluk Islam. Berikut ini ceramahnya kepada jemaatnya sebagaimana Muslimina beritakan:


Kalian lihat, ketika umat Islam merayakan hari besar keagamaannya, tidak satu pun orang yang berani melewati mereka, karena di seluruh dunia di masjid-masjid dan jalan-jalan kota di padati jutaan ribu umat Islam yang sedang bersujud kepada Tuhannya.

Saksikanlah, barisan jutaan umat manusia yang beribadah dengan sangat teratur dan mengikuti shaf mereka masing-masing, dan hal itu tidak perlu diajarkan. Mereka berbaris dengan tertib tanpa harus di perintah.

Lalu dimana kalian bisa melihat pemeluk Kristen seluruh dunia, bisa beribadah bersama? Dan hal itu tidak ada dalam Kristen, kalian tidak akan pernah melihatnya.

Lihatlah mereka, orang Muslim kerap membantu dengan sukarela tanpa berharap imbalan, tapi pemeluk Kristen malah sebaliknya.

Sabtu, 10 Januari 2015

Artis cantik dan popular Thailand pilih agama Islam


 

ARTIS popular Thailand, Nook Suthida rupanya telah menggemparkan dunia hiburan negeri Gajah Putih kerana memutuskan menjadi mualaf, lapor laman web Islampos. Lahir di negeri majoriti Buddha, keislaman Suthida pun menjadi kontroversi di pelbagai media yang ada di Thailand.

Walaupun orang-orang di sekitarnya merasakan keberatan, namun Suthida sudah memutuskan untuk masuk Islam. Dia mengatakan keputusan tersebut dibuat setelah dirinya melakukan perjalanan ke banyak negara guna mencari agama yang paling sempurna dan dia mendapati Islam. Seperti dipetik Mi'raj Islamic News Agency (MINA), wanita cantik ini pun bertukar nama jadi Assieh dan mula mendalami agama Islam di sebuah sekolah di Bangkok.

 "Saya mula melakukan ibadah lima kali sehari secara tepat masa dan mula belajar bahasa Arab agar mampu membaca Al-Quran," kata artis muda popular itu. Muslim di Thailand Majoriti penduduk Thailand adalah bangsa Siam, Cina dan sebahagian kecil bangsa Melayu. Pada masa ini, terdapat kira-kira 7.5 juta orang Islam atau kira-kira 12% daripada jumlah 62.5 juta penduduk Thailand. Umat Islam tertumpu di wilayah-wilayah selatan di Narathiwat, Pattani, Yala dan Satun. Islam dikatakan telah diperkenalkan ke Tanah Melayu oleh pedagang Arab dan pengembaraan dalam abad ke-13.

Kebanyakan orang Islam Thai adalah keturunan Melayu, mencerminkan warisan bersama budaya wilayah paling selatan Thailand berkongsi dengan Malaysia. Menurut Pejabat Perangkaan Nasional Thailand pada tahun 2007, negara ini mempunyai 3,494 masjid dengan jumlah terbesar (636) di Wilayah Pattani.

[ra/islampos/mina/irna/infospesial]

Khamis, 8 Januari 2015

ISYARAT AL-QURAN TENTANG MUNCULNYA PASUKAN DAULAH ISLAM (IS)

ISYARAT AL-QURAN TENTANG MUNCULNYA PASUKAN DAULAH ISLAM (IS)

Bukti kebenaran al-Quran, ternyata kejadian akhir zaman telah dijelaskan dalam al-Quran tapi kebanyakan manusia tidak memahami. Allah telah menjelaskan dalam al-Quran bahwa setelah runtuhnya khilafah Turki Usmaniyah dan kekuasaan dunia di dominasi oleh orang Yahudi dan Nasrani. Sehingga lahir pemimpin negara-negara yang majoriti Islam yang sudi menjadi alat-alat kafir, kerana rasa takut dijajah oleh kafir maka mereka mendekati orang yahudi dan nasrani dan siap menjadi sekutu dan berloyaliti (ta'at) pada mereka. Maka Allah menegur mereka sebagai mana tercantum dalam surah al-Maidah ayat 51:

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan orang Yahudi dan Nasrani (yg memusuhi Islam) sebagai sekutu, mereka satu sama lain saling bersekutu. Barangsiapa diantara kamu yang menjadikan mereka sekutu, maka sesungguhnya dia termasuk golongan mereka. Sungguh Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim".

Jumaat, 2 Januari 2015

Allah murka kepada orang miskin yang sombong


SOALAN: Saya pernah terdengar, bahawa orang-orang kaya dilarang bersifat sombong. Malah orang kaya yang sombong, ibarat Qarun yang dilaknati Allah SWT. Namun, di tempat tinggal saya, ada juga kedapatan orang-orang miskin yang merupakan asnaf zakat; tetapi mereka juga sombong. Contohnya, mereka enggan bergaul dengan masyarakat, malah sukar ke masjid atau menghadiri program-program kemasyarakatan serta bersifat mementingkan diri sendiri. Apakah yang perlu kita lakukan untuk menyedarkan mereka?

JAWAPAN: Terima kasih kerana mahu mengemukakan persoalan seperti ini, yang saya yakin ia bukanlah fenomena setempat, malah ada juga di mana-mana. Ini kerana, semasa menghadiri jemputan pihak masjid dan komuniti, sering juga terdengar rungutan masyarakat mengenai sikap segelinitir asnaf zakat, khususnya dalam kalangan fakir dan miskin yang tidak mahu memesrai komunitinya.