LINE PREPIAD YANG MEMBAYAR

DAFTAR SEKARANG untuk jd agen TONE EXCEL, Komisen top up 10%-13% selagi mereka menggunakan line TuneTalk (pasif income).

TAHUKAH ANDA??

Dengan handphone boleh menjana wang yang banyak setiap bulan.

BACA BLOG PUN BOLEH KAYA

Bisnes paling senang dan mudah.

Blog Popular No2 DiGoogle

Berusaha selagi belum dapat.

YANG NI PUN BEST JUGA

Selagi ada usaha ianya pasti.

Rabu, 31 Disember 2014

Blog Paling Hits Dec 2014.


1 . Tranungkite 76,504
2 . Anak Sungai  114,805
3 . Addin 128,335
4 . GreenBoc 150,944
5 . Tukar Tiub 154,493
6. Rakyat Marhaen 254,078
7. Kerengga 274,730
8 .Biarqpila 307,036
9. Kedahlanie 366,017
10 .Ibnu Hasyim 383,532
11. Batu vs Kayu 402,878
12 .Cenangau 610,410
13 .DuniaCarcaMarba 632,668
14 .Kerajaan Rakyat 792,417
15 .MiloSuam 838,317
16 .SelantanOnline 1,006,744
17 .WartaMaya 1,057,768
18 .IkutSukaAku 1,614,452
19 .Chegubard 2,248,804
20 .Agen Perubahan 2,607,638
21 .CBP 4,405,711
22 .Karat E-jau 5,464,732
23 .Asia,Malaysia 6,074,426
24. Jalan Pulang 8,568,325
25 .BlogListMalaysia 9,891,851
26 .Info Terkini 12,142,444
27. Cina Islam 16,424,434
28 .PenarikBeca 20,249,172

Selasa, 30 Disember 2014

Debat pendek akhirnya non muslim pergi dengan kekalahan

Isnin, 29 Disember 2014

Perniagaan Online Boleh Membantu Rakyat malaysia mengatasi masalah ke miskinan

 

Perniaga Online di malaysia masih lagi baru, tapi sudah ada tanda-tanda untuk menjadi fonemena sedikit masa lagi. hari ini admin nak kongsikan bisnes online yang masih bertahan iaitu www.vglobalbiz.net. 

Perniagaan online ini yang menjadikan produk penjimat minyak sebagai V1 booster sebagai produknya. V1 Fuel Booster mengandungi kandungan utama ialah 55% minyak olien kelapa sawit dan 45% adalah kandungan aditif yang diluluskan hasil R & D terkini gabongan Bio Teknologi Nano dari German dengan mengandungi 18 formula aditif.

Perniagaan online www.vglobalbiz.net VGB telah menyediakan 2 sistem affiliate Program CGC yang menawarkan peluang keuntungan sehingga RM88,800.00 untuk pembeli Consumer Package (CP) & RM815,700.00 untuk pembeli Business Package (BP).wooow hebat!!

Jumaat, 26 Disember 2014

Biografi Imam Ibnu Kathir

 

BIOGRAFI PENULIS (Ibnu Katsir)

Ditulis oleh Syaikh Abdul Qadir al-Arna-uth (semoga Allah menjaganya). disarikah dari kitab terjemahan Sahih Tafsir Ibnu Katsir, jilid 1. Terbitan Pustaka Ibnu Katsir.
Beliau adalah Imam yang mulia Abul Fida’ ‘Imaduddin Isma’il bin ,Umar bin Katsir al-Qurasyi al-Bushrawi. Berasal dari kota Bashrah, kemudian menetap, belajar dan mengajar di Damaskus. Dilahirkan di Mijdal, sebuah tempat di kota Bashrah pada tahun 701.H (1302 M).
Ayah beliau adalah seorang khatib di kota itu. Ayahnya meninggal ketika beliau baru berusia empat tahun. Kemudian beliau diasuh oleh abangnya, Syaikh Abdul Wahhab dan dialah yang mendidik beliau di usia dininya. Kemudian beliau pindah ke Damsyik, negeri Syam pada tahun 706H, ketika beliau berusia lima tahun.

Isnin, 22 Disember 2014

Siapa Bani Tamim dan Al Sufyani



Masanya hampir tiba....demostrasi yang berlanjutan dan berjangkit di antara negara-negara Timur Tengah yang merebak di antara negara Tunisia, Mesir, Jordan, Bahrain, Yamen, Libya dan ke negara-negara timur tengah yang lain. Ramai orang ingat terutama haluan kiri (pihak pembangkang) menyokong gerakan demonstrasi, biarlah penderhakaan pada pemerintah berlaku kerana rakyat dah semakin ditekan dan ditindas dengan kezaliman dan ketidak adilan....itu hanyalah pemangkin bagi kebangkitan yang seterusnya...iaitu pembunuhan diri sendiri...sewaktu demonstrasi ramai yang dengan rela membunuh diri, dengan membakar diri sendiri, dibiarkan ditembak...hanya mengimpikan kebebasan dari penindasan.....siapakah dalang yang suka umat nabi muhamad ini membunuh diri sendiri? ke manakah kita sekirannya kita membunuh diri sendiri? syurga atau neraka? sudah tentu ke neraka bukan?

Hanya Mekah dan Madinah saja yang aman kerana ia sudah dijanjikan oleh Allah keamanannya. Hingga saat pada suatu masa pun Imam Mahdi akan pergi ke Mekah dan minta petunjuk dari Allah.

Hadis Nabi yang masyur:- ’Setiap awal kurun Hijrah, Allah akan membangkitkan mujaddid(reformer/pembaharu) urusan agamaNYA’

Selasa, 16 Disember 2014

Cara Tukar Domain Daripada blogspot.com Kepada .com

Beralih daripada domain .blogspot.com kepada .com boleh dianggap sebagai satu penjenamaan semula kepada blog oleh blogger. Dengan adanya domain .com, terasa lebih professional dalam dunia blogging. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, sebelum beralih dari .blogspot.com kepada .com, anda hendaklah terlebih dahulu membeli 'nama' domain anda. Biasanya berharga dalam RM30 - RM40 untuk setahun. Dan juga admin ada tunjukkan ►bagaimana cara untuk beli domain dari serverfreak.◄
Anda juga boleh beli domain dari penyedia perkhidmatan yang lain, dan tutorial untuk tukar juga akan lebih kurang sama. Tetapi, untuk tutorial ini, admin akan tunjukkan bagaimana untuk tukar selepas anda membeli domain dari serverfreak. (Jika anda membeli dari penyedia yang lain pun rasanya caranya adalah lebih kurang sama je). Untuk tutorial ini, admin andaikan anda sudah mempunyai 'nama' domain yang dibeli dari serverfreak.

Ahad, 14 Disember 2014

Terowong Rahsia Di Putrajaya Yang Anda Tidak Pernah Tahu

 

1. Anda mungkin pernah mendengar tentang terowong rahsia yang menghubungkan bangunan xxx sehingga ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

2. Susah hendak percaya? tetapi “Urban Legend” atau mitos zaman moden ini sebenarnya wujud dan jangan sangka hanya Amerika Syarikat sahaja yang mampu membina kubu-kubu bawah tanah di bawah bangunan Rumah Putih yang diduduki oleh presiden mereka. Orang Malaysia pun mampu juga.

3. Saya sendiri pernah berada di ambang pintu masuk ke terowong terbabit di lokasi bangunan xxx. Ketika itu saya ketagih rokok, malangnya bangunan terbabit merupakan zon larangan merokok.

4. Sebagai jalan ringkas, saya memasuki salah satu pintu “Keluar” atau “Kecemasan”, untuk berasap dan ketika itu saya melihat sesuatu yang aneh. 5. Tak payahlah fikir bangunan mana atau di bahagian mana, kerana bahagian bangunan yang saya masuk ini hanya orang tertentu sahaja yang boleh masuk.

6. Saya mungkin berada di tingkat empat atau lima bangunan terbabit, peliknya mengapa tangga kecemasan turun terlalu dalam dan saya kira ada puluhan tingkat.

7. Baiklah, jika saya masukkan ruang meletak kereta “basement”, paling kuat ia mungkin pergi setakat ke tingkat 8 atau 10 sahaja sahaja.

8. Saya tidak berani untuk menyiasat lebih jauh kerana bangunan itu sendiri ketat kawalan keselamatannya.

Rabu, 10 Disember 2014

Petua Pantang Larang Untuk Kesihatan Tenaga Batin Lelaki

Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau untuk jangka masa panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin. Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.

- Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar mudah terasa ngilu bila berjima’. Batang zakar haruslah sentiasa panas kerana aliran darah yang lancar.

- Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi sekurang-kurang selepas 30 minit, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu.

- Jangan amal makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

- Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar. Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 15-30 minit lepas suapan terakhir.

- Jangan hembus nafas ketika minum, tahan nafas dan teguk. Ini membantu mengelakkan dari mudah lelah dan tidak cukup nafas ketika jima’. - Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan kemudian baharulah minum air.

Isnin, 8 Disember 2014

TAHUKAH ANDA : KELEBIHAN MANDI SEBELUM SUBUH?


 Antara kebaikan mandi sebelum subuh ialah:

01: Kulit lebih lembut dan halus;

Pada waktu pagi selalunya anda akan memasang "water heater" untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. Selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. Begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. Kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

02: Melancarkan peredaran darah;

Jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. Malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

03: Meningkatkan kesuburan;

Kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. Ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

04: Mengurangkan risiko darah tinggi;

Untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

05: Mengurangkan tekanan serta tenang;

Air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. Buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. Oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

06: Meningkatkan sel darah putih;

Mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. Apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. Oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit.

*Semoga bermanfaat untuk dikongsikan.

Selamat mencuba & selamat beramal..('',)..

Ahad, 7 Disember 2014

IKLAN ONLINE FREE 100 PERATUS SAVE

http://biz-55.webs.com/ 

 SILA KE LINK : SINI

Khamis, 4 Disember 2014

7 FAKTA Menarik Cara Memikat Wanita Dengan Sekelip Mata (Wajib Cuba)

cara memikat perempuan

Adakah anda pernah melihat lelaki yang boleh mendapatkan mana-mana gadis yang mereka mahu dan tertanya-tanya, "bagaimana mereka melakukannya?" Ya, perempuan tertarik kepada kuasa dan status. Ya, mereka tertarik dengan ciri-ciri kelelakian yang dominan, dan keyakinan. Nak tahu cara memikat wanita dengan bergaya?jom kita belajar sama-sama.

Jaga penampilan anda.
Sebelum anda boleh menggoda seorang gadis, anda mesti mempunyai imej yang baik, dan positif.Anda tak semestinya perlu jadi hensem dan kacak cukup sekadar Nampak kemas dan tidak dilebel “selekeh” oleh kaum hawa.Paham kan maksud saya.Jangan la pergi dating pakai baju pagoda,seluar pendek macam taukeh Ah Chai dan berselipar jepun sahaja.tak Menarik, Tertarik De Boom kan?
 

Rabu, 3 Disember 2014

Siapakah Nabi Khidir?

siapakah nabi khidir

Tentang Nabi Khidir

Adakah hadis yg shoheh atau ayat yg menerangkan tentang adanya nabi khidir!????

Dari: Sdr. Jordi

Jawaban:

Bismillah was shalatu was salamu ‘ala rasulillah, amma ba’du,

Kisah tentang Khidr Allah sebutkan dalam al-Qur’an di surat al-Kahfi,

فَوَجَدَا عَبْدًا مِنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْمًا

Lalu mereka (Musa dan muridnya) bertemu dengan seorang hamba di antara hamba-hamba Kami, yang telah Kami berikan kepadanya rahmat dari sisi Kami, dan yang telah Kami ajarkan kepadanya ilmu dari sisi Kami. (QS. Al-Kahfi: 65).

Ada beberapa perbedaan pandangan tentang Khidr

Isnin, 1 Disember 2014

10 Cara CEPAT MENGECILKAN PERUT & PAHA!!

1. Lakukan 30 minit senaman kardio
cara mengecilkan perut

Senaman kardio menaikkan kadar jantung anda ke tahap yang maksimum memastikan kalori dan lemak didalam badan dibakar. Senaman seperti berjalan, berjoging, berbasikal, melompat tali dan kickboxing boleh membantu anda membakar mana-mana sahaja dari 500 kepada lebih daripada 1,000 kalori jika dilakukan dengan betul.

2. Lakukan sekurang-kurangnya lima set 20 kali senaman lunges
Senaman ini mengukuhkan kaki anda untuk membantu melakukan senaman kardio dengan lebih berkesan. Ini akan membantu proses pembakaran lemak diseluruh badan dan paha dengan berkesan.

3. Lakukan senaman bebanan selama 30 minit setiap hari
Selepas senaman kardio untuk membantu membina otot dan membakar lemak di seluruh badan dan paha.

4. Lakukan senaman ‘Jumping Squats’
cara mengecilkan paha

Ia akan membantu mengecilkan perut dan paha anda dengan cepat. Mulakan dengan berdiri tegak kemudian buka kaki sedikit sampai selebar pinggul, dan juga posisikan tangan anda pada pinggul. Selepas itu kencangkan otot perut anda terus ke arah dalam, selepas itu tekuk lutut sampai ke posisi paha sejajar permukaan lantai. Lompatlah dan mendarat dengan posisi yg sama. Lakukan di kawasan yang luas. Ulangi gerakan ini lebih kurang sebanyak 10 s/d 15 kali.