LINE PREPIAD YANG MEMBAYAR

DAFTAR SEKARANG untuk jd agen TONE EXCEL, Komisen top up 10%-13% selagi mereka menggunakan line TuneTalk (pasif income).

TAHUKAH ANDA??

Dengan handphone boleh menjana wang yang banyak setiap bulan.

BACA BLOG PUN BOLEH KAYA

Bisnes paling senang dan mudah.

Blog Popular No2 DiGoogle

Berusaha selagi belum dapat.

YANG NI PUN BEST JUGA

Selagi ada usaha ianya pasti.

Rabu, 31 Disember 2014

Blog Paling Hits Dec 2014.


1 . Tranungkite 76,504
2 . Anak Sungai  114,805
3 . Addin 128,335
4 . GreenBoc 150,944
5 . Tukar Tiub 154,493
6. Rakyat Marhaen 254,078
7. Kerengga 274,730
8 .Biarqpila 307,036
9. Kedahlanie 366,017
10 .Ibnu Hasyim 383,532
11. Batu vs Kayu 402,878
12 .Cenangau 610,410
13 .DuniaCarcaMarba 632,668
14 .Kerajaan Rakyat 792,417
15 .MiloSuam 838,317
16 .SelantanOnline 1,006,744
17 .WartaMaya 1,057,768
18 .IkutSukaAku 1,614,452
19 .Chegubard 2,248,804
20 .Agen Perubahan 2,607,638
21 .CBP 4,405,711
22 .Karat E-jau 5,464,732
23 .Asia,Malaysia 6,074,426
24. Jalan Pulang 8,568,325
25 .BlogListMalaysia 9,891,851
26 .Info Terkini 12,142,444
27. Cina Islam 16,424,434
28 .PenarikBeca 20,249,172

Selasa, 30 Disember 2014

Debat pendek akhirnya non muslim pergi dengan kekalahan

Isnin, 29 Disember 2014

Perniagaan Online Boleh Membantu Rakyat malaysia mengatasi masalah ke miskinan

 

Perniaga Online di malaysia masih lagi baru, tapi sudah ada tanda-tanda untuk menjadi fonemena sedikit masa lagi. hari ini admin nak kongsikan bisnes online yang masih bertahan iaitu www.vglobalbiz.net. 

Perniagaan online ini yang menjadikan produk penjimat minyak sebagai V1 booster sebagai produknya. V1 Fuel Booster mengandungi kandungan utama ialah 55% minyak olien kelapa sawit dan 45% adalah kandungan aditif yang diluluskan hasil R & D terkini gabongan Bio Teknologi Nano dari German dengan mengandungi 18 formula aditif.

Perniagaan online www.vglobalbiz.net VGB telah menyediakan 2 sistem affiliate Program CGC yang menawarkan peluang keuntungan sehingga RM88,800.00 untuk pembeli Consumer Package (CP) & RM815,700.00 untuk pembeli Business Package (BP).wooow hebat!!

Jumaat, 26 Disember 2014

Biografi Imam Ibnu Kathir

 

BIOGRAFI PENULIS (Ibnu Katsir)

Ditulis oleh Syaikh Abdul Qadir al-Arna-uth (semoga Allah menjaganya). disarikah dari kitab terjemahan Sahih Tafsir Ibnu Katsir, jilid 1. Terbitan Pustaka Ibnu Katsir.
Beliau adalah Imam yang mulia Abul Fida’ ‘Imaduddin Isma’il bin ,Umar bin Katsir al-Qurasyi al-Bushrawi. Berasal dari kota Bashrah, kemudian menetap, belajar dan mengajar di Damaskus. Dilahirkan di Mijdal, sebuah tempat di kota Bashrah pada tahun 701.H (1302 M).
Ayah beliau adalah seorang khatib di kota itu. Ayahnya meninggal ketika beliau baru berusia empat tahun. Kemudian beliau diasuh oleh abangnya, Syaikh Abdul Wahhab dan dialah yang mendidik beliau di usia dininya. Kemudian beliau pindah ke Damsyik, negeri Syam pada tahun 706H, ketika beliau berusia lima tahun.

Isnin, 22 Disember 2014

Siapa Bani Tamim dan Al Sufyani



Masanya hampir tiba....demostrasi yang berlanjutan dan berjangkit di antara negara-negara Timur Tengah yang merebak di antara negara Tunisia, Mesir, Jordan, Bahrain, Yamen, Libya dan ke negara-negara timur tengah yang lain. Ramai orang ingat terutama haluan kiri (pihak pembangkang) menyokong gerakan demonstrasi, biarlah penderhakaan pada pemerintah berlaku kerana rakyat dah semakin ditekan dan ditindas dengan kezaliman dan ketidak adilan....itu hanyalah pemangkin bagi kebangkitan yang seterusnya...iaitu pembunuhan diri sendiri...sewaktu demonstrasi ramai yang dengan rela membunuh diri, dengan membakar diri sendiri, dibiarkan ditembak...hanya mengimpikan kebebasan dari penindasan.....siapakah dalang yang suka umat nabi muhamad ini membunuh diri sendiri? ke manakah kita sekirannya kita membunuh diri sendiri? syurga atau neraka? sudah tentu ke neraka bukan?

Hanya Mekah dan Madinah saja yang aman kerana ia sudah dijanjikan oleh Allah keamanannya. Hingga saat pada suatu masa pun Imam Mahdi akan pergi ke Mekah dan minta petunjuk dari Allah.

Hadis Nabi yang masyur:- ’Setiap awal kurun Hijrah, Allah akan membangkitkan mujaddid(reformer/pembaharu) urusan agamaNYA’

Selasa, 16 Disember 2014

Cara Tukar Domain Daripada blogspot.com Kepada .com

Beralih daripada domain .blogspot.com kepada .com boleh dianggap sebagai satu penjenamaan semula kepada blog oleh blogger. Dengan adanya domain .com, terasa lebih professional dalam dunia blogging. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, sebelum beralih dari .blogspot.com kepada .com, anda hendaklah terlebih dahulu membeli 'nama' domain anda. Biasanya berharga dalam RM30 - RM40 untuk setahun. Dan juga admin ada tunjukkan ►bagaimana cara untuk beli domain dari serverfreak.◄
Anda juga boleh beli domain dari penyedia perkhidmatan yang lain, dan tutorial untuk tukar juga akan lebih kurang sama. Tetapi, untuk tutorial ini, admin akan tunjukkan bagaimana untuk tukar selepas anda membeli domain dari serverfreak. (Jika anda membeli dari penyedia yang lain pun rasanya caranya adalah lebih kurang sama je). Untuk tutorial ini, admin andaikan anda sudah mempunyai 'nama' domain yang dibeli dari serverfreak.

Ahad, 14 Disember 2014

Terowong Rahsia Di Putrajaya Yang Anda Tidak Pernah Tahu

 

1. Anda mungkin pernah mendengar tentang terowong rahsia yang menghubungkan bangunan xxx sehingga ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

2. Susah hendak percaya? tetapi “Urban Legend” atau mitos zaman moden ini sebenarnya wujud dan jangan sangka hanya Amerika Syarikat sahaja yang mampu membina kubu-kubu bawah tanah di bawah bangunan Rumah Putih yang diduduki oleh presiden mereka. Orang Malaysia pun mampu juga.

3. Saya sendiri pernah berada di ambang pintu masuk ke terowong terbabit di lokasi bangunan xxx. Ketika itu saya ketagih rokok, malangnya bangunan terbabit merupakan zon larangan merokok.

4. Sebagai jalan ringkas, saya memasuki salah satu pintu “Keluar” atau “Kecemasan”, untuk berasap dan ketika itu saya melihat sesuatu yang aneh. 5. Tak payahlah fikir bangunan mana atau di bahagian mana, kerana bahagian bangunan yang saya masuk ini hanya orang tertentu sahaja yang boleh masuk.

6. Saya mungkin berada di tingkat empat atau lima bangunan terbabit, peliknya mengapa tangga kecemasan turun terlalu dalam dan saya kira ada puluhan tingkat.

7. Baiklah, jika saya masukkan ruang meletak kereta “basement”, paling kuat ia mungkin pergi setakat ke tingkat 8 atau 10 sahaja sahaja.

8. Saya tidak berani untuk menyiasat lebih jauh kerana bangunan itu sendiri ketat kawalan keselamatannya.

Rabu, 10 Disember 2014

Petua Pantang Larang Untuk Kesihatan Tenaga Batin Lelaki

Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau untuk jangka masa panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin. Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.

- Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar mudah terasa ngilu bila berjima’. Batang zakar haruslah sentiasa panas kerana aliran darah yang lancar.

- Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi sekurang-kurang selepas 30 minit, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu.

- Jangan amal makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.

- Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar. Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 15-30 minit lepas suapan terakhir.

- Jangan hembus nafas ketika minum, tahan nafas dan teguk. Ini membantu mengelakkan dari mudah lelah dan tidak cukup nafas ketika jima’. - Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan kemudian baharulah minum air.

Isnin, 8 Disember 2014

TAHUKAH ANDA : KELEBIHAN MANDI SEBELUM SUBUH?


 Antara kebaikan mandi sebelum subuh ialah:

01: Kulit lebih lembut dan halus;

Pada waktu pagi selalunya anda akan memasang "water heater" untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. Selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. Begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. Kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

02: Melancarkan peredaran darah;

Jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. Malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

03: Meningkatkan kesuburan;

Kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. Ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

04: Mengurangkan risiko darah tinggi;

Untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

05: Mengurangkan tekanan serta tenang;

Air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. Buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. Oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

06: Meningkatkan sel darah putih;

Mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. Apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. Oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit.

*Semoga bermanfaat untuk dikongsikan.

Selamat mencuba & selamat beramal..('',)..

Ahad, 7 Disember 2014

IKLAN ONLINE FREE 100 PERATUS SAVE

http://biz-55.webs.com/ 

 SILA KE LINK : SINI

Khamis, 4 Disember 2014

7 FAKTA Menarik Cara Memikat Wanita Dengan Sekelip Mata (Wajib Cuba)

cara memikat perempuan

Adakah anda pernah melihat lelaki yang boleh mendapatkan mana-mana gadis yang mereka mahu dan tertanya-tanya, "bagaimana mereka melakukannya?" Ya, perempuan tertarik kepada kuasa dan status. Ya, mereka tertarik dengan ciri-ciri kelelakian yang dominan, dan keyakinan. Nak tahu cara memikat wanita dengan bergaya?jom kita belajar sama-sama.

Jaga penampilan anda.
Sebelum anda boleh menggoda seorang gadis, anda mesti mempunyai imej yang baik, dan positif.Anda tak semestinya perlu jadi hensem dan kacak cukup sekadar Nampak kemas dan tidak dilebel “selekeh” oleh kaum hawa.Paham kan maksud saya.Jangan la pergi dating pakai baju pagoda,seluar pendek macam taukeh Ah Chai dan berselipar jepun sahaja.tak Menarik, Tertarik De Boom kan?
 

Rabu, 3 Disember 2014

Siapakah Nabi Khidir?

siapakah nabi khidir

Tentang Nabi Khidir

Adakah hadis yg shoheh atau ayat yg menerangkan tentang adanya nabi khidir!????

Dari: Sdr. Jordi

Jawaban:

Bismillah was shalatu was salamu ‘ala rasulillah, amma ba’du,

Kisah tentang Khidr Allah sebutkan dalam al-Qur’an di surat al-Kahfi,

فَوَجَدَا عَبْدًا مِنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْمًا

Lalu mereka (Musa dan muridnya) bertemu dengan seorang hamba di antara hamba-hamba Kami, yang telah Kami berikan kepadanya rahmat dari sisi Kami, dan yang telah Kami ajarkan kepadanya ilmu dari sisi Kami. (QS. Al-Kahfi: 65).

Ada beberapa perbedaan pandangan tentang Khidr

Isnin, 1 Disember 2014

10 Cara CEPAT MENGECILKAN PERUT & PAHA!!

1. Lakukan 30 minit senaman kardio
cara mengecilkan perut

Senaman kardio menaikkan kadar jantung anda ke tahap yang maksimum memastikan kalori dan lemak didalam badan dibakar. Senaman seperti berjalan, berjoging, berbasikal, melompat tali dan kickboxing boleh membantu anda membakar mana-mana sahaja dari 500 kepada lebih daripada 1,000 kalori jika dilakukan dengan betul.

2. Lakukan sekurang-kurangnya lima set 20 kali senaman lunges
Senaman ini mengukuhkan kaki anda untuk membantu melakukan senaman kardio dengan lebih berkesan. Ini akan membantu proses pembakaran lemak diseluruh badan dan paha dengan berkesan.

3. Lakukan senaman bebanan selama 30 minit setiap hari
Selepas senaman kardio untuk membantu membina otot dan membakar lemak di seluruh badan dan paha.

4. Lakukan senaman ‘Jumping Squats’
cara mengecilkan paha

Ia akan membantu mengecilkan perut dan paha anda dengan cepat. Mulakan dengan berdiri tegak kemudian buka kaki sedikit sampai selebar pinggul, dan juga posisikan tangan anda pada pinggul. Selepas itu kencangkan otot perut anda terus ke arah dalam, selepas itu tekuk lutut sampai ke posisi paha sejajar permukaan lantai. Lompatlah dan mendarat dengan posisi yg sama. Lakukan di kawasan yang luas. Ulangi gerakan ini lebih kurang sebanyak 10 s/d 15 kali.

Jumaat, 28 November 2014

Mencipta Kumpulan Usahawan Bisnes Online. Iklan Penaja.


Dapatkan Maklumat di: sini klik

Rabu, 26 November 2014

Perniagaan Online Mampu Melahirkan Ramai Jutawan.


Perniagaan Online sekarang mendapat perhatian daripada rakyat malaysia sekarang ini. Di Negara luar perniagaan ini sudah lama berkembangan pesat. PRO.fm meninjau di satu blog yang di beri nama Revolusi Biz-55.. yang menjalankan perniagaan bisnes online. Mereka menawarkan banyak kelebihan seperti bonus dan tapak iklan percuma. Perniagaan mereka yang berasaskan periklanan 100 peratus.

 Revolusi biz-55.. ini daripada page homenya mengatakan "PERNIAGAAN YANG AMAT MUDAH,MURAH, LUMAYAN DAN SENANG DI ABAD INI..TERKINI!!!! TERBARU!!!!!!!!!" apa yang di wawakan oleh Revolusi biz-55 perniagaan ini sangat mudah, murah, lumayan dan senang.

Hasil kajian..

 Mudah - Memang tersangat mudah hanya memdafta sebagai VIP sahaja mereka sudah akan menikmati bonus. Bonus untuk 1 lot akan dibayar oleh Revolusi biz-55.. ialah RM400.00.

Murah - Memang tersangat murah hanya RM55.00 sahaja anda boleh menjadi VIP di Revolusi biz-55.. semua orang mampu beli.

 Lumayan - Sungguh lumayan untuk 1 lot RM55.00 anda akan dibayar bonus RM400.00.

Hukum : Bersetubuh dua Isteri serentak

 
Soalan;

Apakah hukum seseorang suami apabila dia bersama dengan kedua isterinya dalam satu masa. Adakah isteri-isterinya juga menanggung dosa sekiranya berdosa. Adakah isteri-isterinya berhak untuk menolok ajakkan suaminya itu.

Demangz :Tapi istri kan harus taat pd suami….disini yg salah bagi saya ialah perkara tersebut terkeluar dijadikan bahan bahas…..perkara ini adalah rahsia suami istri….

Jawapan :

Khamis, 20 November 2014

Senaman harimau

Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki. Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation, juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual. Tetapi tidak semestinya untuk mereka yang sudah berkahwin. Bagi yang belum berkahwin, ianya membantu dalam meningkatkan peredaran darah. Senaman ini dimuatkan dalam buku Permata Yang Hilang.
 
Padi Bukit

Rabu, 19 November 2014

Dapatkan Berita Di TV Selangor...Terbaik!!

TV SELANGOR di blog PROfm.com.

Kepada mereka yang berminat berita-berita negeri selangor boleh lah singgah di blog PROfm.com.

Linknya : http://pro-fm7.blogspot.com/p/blog-page.html

Terbaik!!!

Isnin, 17 November 2014

Blog PRO.fm Bertukar kepada http://pro-fm7.blogspot.com/

Salam tengahari...

Blog PRO.fm sekarang sudah bertukar kepada http://pro-fm7.blogspot.com/ harap maklum kawan-kawan..

Blog ini menawarkan :

Ruang Iklan Dan menjadi penaja di blognya dengan harga murah dan berpatutan..apa lagi teman-teman Jom beriklan di sana...

Link : http://pro-fm7.blogspot.com

Iklan VIP : http://biz-55.webs.com

Make Money at : http://bit.ly/adflywin
Ruang Iklan PRO.fm PIHAK KAMI MEMBUKA KEPADA MEREKA YANG INGIN MENAJA BLOG KAMI, DENGAN MEMBELI RUANG IKLAN KAMI. HASIL JUALAN INI UNTUK TABUNG ANAK-ANAK SEKOLAH DAN MEREKA-MEREKA YANG MEMERLUKAN. Make Money at : http://bit.ly/adflywin

Make Money at : http://bit.ly/adflywin
Ruang Iklan PRO.fm PIHAK KAMI MEMBUKA KEPADA MEREKA YANG INGIN MENAJA BLOG KAMI, DENGAN MEMBELI RUANG IKLAN KAMI. HASIL JUALAN INI UNTUK TABUNG ANAK-ANAK SEKOLAH DAN MEREKA-MEREKA YANG MEMERLUKAN. Make Money at : http://bit.ly/adflywin

Make Money at : http://bit.ly/adflywin

Sabtu, 15 November 2014

Petua Penjagaan Dan Urut Zakar

 Cara Urut Panjangkan Zakar

5 Rahsia Kegagahan Lelaki

RAHSIA 1 : Sentiasa Berstamina

SUAMI PERKASA perlu sentiasa berstamina dan bersedia pada bila-bila masa untuk memberi layanan yang A+ kepada isterinya. Tiada maknanya jika anda mempunyai nafsu seks yang membuak-buak tetapi selalu sakit-sakit dan terlantar di katil tidak berdaya. Menjadi seorang suami, anda bukan hanya sekadar menyediakan keperluan material semata-mata tetapi juga mampu memberi nafkah batin dengan sewajarnya.
Sebenarnya anda tidak perlu mengeluarkan satu sen pun untuk memiliki tubuh badan yang sihat. Cuma amalkan senaman ringkas 10 minit sehari selepas bangun tidur dan semasa hendak tidur. Jika anda mengamalkan teknik ini, dijamin anda akan sentiasa berstamina sepanjang hari dan yang paling penting anda akan mengaum bagaikan harimau di ranjang ketika bersama isteri.

RAHSIA 2 : Alat Kelamin POWER

Ini adalah perkara yang paling mustahak dan antara punca kegagalan ramai suami memberi kepuasan seks kepada isteri. Berbadan tegap dan sasa serta berstamina sahaja tidak memberi makna jika alat Kelamin anda pendek, kecil, lembik, kepala alat Kelamin kuncup, cepat kendur, kurang tegang dan tidak maskulin, yang lebih parah.. MATI PUCUK!
Anda memang perlukan alat Kelamin yang benar-benar mantap dan power untuk memberi kenikmatan seks luar biasa kepada isteri anda. Jika alat Kelamin anda tidak berfungsi dengan baik, anda perlu lakukan sesuatu untuk memperbaiki prestasi alat Kelamin anda.

RAHSIA 3 : Tahan Lama

Tahukah anda setiap wanita memerlukan sekurang-kurangnya 15 minit untuk dirangsang dan memerlukan sekurang-kurangnya 15 minit lagi untuk mencapai klimaks. Sungguh menghampakan dan memalukan apabila suami menghadapi masalah terpancut awal. Suami asyik makan sorang sahaja sedangkan isteri makan hati menjeruk rasa.
Jangan biarkan ia berlarutan. Mungkin isteri anda tidak pernah merungut tentang masalah anda. Jika anda merasakan bahawa anda tergolong dalam suami sebegini, anda perlu lakukan sesuatu sebelum isteri anda mula mencari alasan untuk tidak melayan anda malam ini!

RAHSIA 4 : Mahir Dalam Posisi Seks

Anda perlu mahir sekurang-kurangnya 10 posisi seks. Mengapa? Kerana setiap posisi seks mempunyai kelebihan dan kekurangan tersendiri. Posisi seks yang berlainan dapat mengawal tempo dayungan dan kedalaman tusukan alat Kelamin untuk meningkatkan sensasi kepada isteri dan melewatkan ejakulasi. Jadi dengan memilih posisi yang betul dan mempelbagaikan variasi posisi seks pastinya akan memberi kenikmatan yang berbeza kepada isteri anda.

RAHSIA 5 : Menguasai Nafsu Isteri

Berilah layanan yang istimewa kepadanya sebelum seks dan jangan terlalu gelojoh untuk memasukkan alat Kelamin ke dalam faraj dan kemudian cepat juga ingin menamatkan pelayaran. Itu sebenarnya kesilapan anda dan juga kebanyakan suami. Mereka tidak tahu ilmu merangsang nafsu seks isteri dengan senda gurau dan cumbu rayu. Rahsia itulah yang perlu anda kuasai sebelum nafsu isteri anda berjaya dijinakkan.

CARA URUT BESARKAN DAN PANJANGKAN ZAKAR (PENIS)

Selasa, 11 November 2014

Mana Satu Agama Yang Benar Sebenarnya? - Michael David Shapiro

 
Kisah Michael seorang pemuda Yahudi mencari agama yang benar

"Aku dilahirkan sebagai seorang Yahudi Rusia. Perjuanganku bermula semasa aku berumur 19 tahun. Keyakinanku terhadap tuhan kerap berbolak-balik. Cita-citaku dalam hidup ini mulanya adalah nak menjadi seorang bintang rock. Aku tinggal di US dan bekerja sebagai setiausaha..... sungguh melucukan..

Suatu malam aku berjalan ke dapur, tiba-tiba ternampak satu lembaga hitam, rupanya kawan serumahku. Aku masih ingat bertanya dia "Boleh tak aku simpan vodka ini dalam peti ais?. Lepas tu kami bersalaman dan kembali ke bilik tidur. Selepas itu, kehidupan aku berubah secara tiba-tiba.

Kawan aku ini adalah seorang muslim. Dia adalah orang Islam yang pertama aku kenali. Oleh sebab terlampau kuat semangat ingin tahu aku pun bertanya kepada dia tentang Islam... Aku Tanya dia pasal sembahyang 5 waktu, perang jihad, siapa Muhammad?

Perbualan kami turut disertai bersama dengan seorang kawan Kristian kami bernama Wade. Jadi kami pun membentuk dialog antara agama Islam, Yahudi dan Kristian. Dalam sesi tersebut kami telah menemui banyak perbezaan dan persamaan.

Tanpa kusedari minatku telah bertukar daripada seks, dadah dan berpesta kepada pencarian mendalam kepada agama. Satu pencarian yang aku perlu lengkapkan. Pencarian kepada tuhan dan pencarian bagaimana untuk mengikuti perintah tuhan.
 

Isnin, 10 November 2014

Berita Terbaru :Bekas Ketua Polis Negara meninggal dunia

KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Mohd Bakri Omar meninggal dunia di Institut Kanser Negara, Putrajaya kira-kira pukul 8.45 pagi ini akibat kanser.
  
Beliau berusia 66 tahun. Penolong Ketua Urusetia Ketua Polis Negara (Komunikasi Korporat), ACP
Asmawati Ahmad mengesahkan perkara berkenaan kepada Bernama.  
  
Jenazah Allahyarham akan dibawa ke rumahnya di No 10, Jalan Aman Perdana 5U/KU5, Taman Aman Perdana, Meru, Klang.
  
Mohd Bakri dilahirkan pada 10 September 1948 di Manjung, Perak dan memulakan perkhidmatan sebagai Kadet Asisten Superintenden pada 1 Januari 1971.
  
Beliau dilantik menjadi Ketua Polis Negara pada 5 November 2003 sehingga Sept 2006, menggantikan Tan Sri Norian Mai.

Harakah Daily

Sabtu, 8 November 2014

CERIAKAN ISTERI ANDA DENGAN TONGKAT ALI ORIGINAL. [ Iklan VIP ]



Kepada kaum lelaki, pil tongkat ali original ini untuk tenaga batin anda..

# Tahan lama..
# Keras macam besi..
# Gerenti Isteri bertambah sayang..

Nak tahu lebih lanjut sini klik : sini

Rabu, 5 November 2014

SIAPA IMAM AL-MAHDI ???


SEJAK dahulu hinggalah ke hari ini masalah siapakah sebenarnya AI-Mahdi tidak henti-henti menjadi perkara yang diperbahaskan. Akibat daripada itu, terdapat setengah golongan umat Islam yang cuba mengandaikan seseorang sebagai Al-Mahdi. Sementara setengah pihak pula (Ahlu Sunnah WaI Jamaah) tidak menetapkan seseorang sebagai Al-Mahdi, sebaliknya men­yerahkan perkara tersebut kepada urusan Allah SWT. Apa yang penting bagi kita ialah yakin akan kemunculannya sebagaimana yang dikhabarkan oleh Rasulullah SAW.

Bagi menjelaskan siapakah sebenarnya Ai-Mahdi, marilah kita merujuk kepada kitab-kitab para ulama Islam yang mu’tabar dan diakui kesahihannya. Di antara kitab-kitab tersebut ialah Al-Hawi Lii Fatawa karangan Imam As-Suyuti, Mukhtasar Fil Mahdi Al-Muntadzar dan As-Sawaiqul Mukhriqat karangan Ibnu Hajjar Al-Haitami, At-Tawadhihu Fl Tawaturi Ma Jaa Fil Muntadziri Waddajal Wal Masihi karangan Al-Allamah As­Syaukani, Ibrazul Wahmil Maknun Min Kalam Ibni Khaldun karangan Al-Muhaddits Sayid Ahmad Siddiq Al-Ghumari dan banyak lagi kitab-kitab lainnya yang menerangkan secara jelas tanda-tanda dan sifat-sifat Al-Mahdi sebagaimana yang disebutkan oleh hadits-hadits Rasulullah SAW. 


Isnin, 3 November 2014

HUkum Membesarkan dan Memanjangkan Zakar

   Iklan VIP : http://biz-55.webs.com
Assalamualaikum,
Ustaz, ana ada sedikit kemusykilan mengenai penggunaan ubat tradisional untuk memanjangkan/membesarkan saiz zakar lelaki yang semakin popular hari ini. Ada mengatakan hukumnya haram atas alasan mengubah ciptaan Allah s.w.t. Ada pula mengatakan tidak mengapa atas alasan kesihatan. Adakah alasan untuk menaikkan syahwat dibenarkan untuk membolehkannya? Bagaimana pula dengan penggunaan alatan-alatan seperti pump untuk tujuan yang sama? Mohon tunjuk ajar dan rujukan daripada pihak Fiqhmedic. Wassalam

Wassalam dan Syukran atas soalan.

Jawapan oleh Abul Harith:
Hukum membesarkan dan memanjangkan zakar, tertakluk kepada dua keadaan;
Ia menjadi HARAM apabila;
- bertujuan ke arah melakukan zina & maksiat
- membuat prosedur yang lebih memudaratkan diri sendiri
Sebaliknya, ia dikira HARUS apabila;
- bertujuan mengekalkan keharmonian rumah tangga
- bertujuan mendapatkan lebih ramai zuriat

Sabtu, 1 November 2014

KEPENTINGAN MENGULUM ZAKAR SUAMI


1.   Menambah rasa cinta & sayang suami

2.   Merapatkan hubungan erat & kepercayaan suami isteri.

3.   Memuaskan kehendak suami ketika anda datang haid/subur.  Pada ketika ini, anda tidak dapat menghadiahkan faraj anda kerana haram berbuat demikian. Maka cara yang halal dan paling menikmatkan buat suami ialah dengan mengulum zakarnya kerana tidak ada cara lain yang paling menikmatkan daripadanya. Pastikan apabila suami mencapai klimaks, air mani dipancutkan tidak dipancutkan ke mulut anda. Sebaliknya, alihkan zakar suami anda menghadap bahagian buah dada dan biarkan air maninya dipancut ke buah dada anda.

4.  Apabila suami mencapai klimaks, sedangkan anda belum lagi mencapainya, zakar suami yang tadinya menegang akan menjadi lembik dan kendur. Oleh itu rangsangan perlu dilakukan terhadap zakar suami dengan pantas dan cepat untuk mengembalikan ketegangan zakar suami kerana zakar yang dibiarkan lama mengecut sukar dirangsang dan ditegangkan. Dengan mengulum, menghisap dan menjilat zakarnya, ia dapat menaikkan rasa ghairah suami dengan hebat dan pantas dan seterusnya menegangkan zakarnya yang tadi kendur dan tidak bermaya. Seterusnya, suami anda dapat melakukan dayungan berterusan yang akhirnya dapat memuaskan kehendak syahwat anda untuk mencapai klimaks.


Kredit : opocotko.blogspot.com 


                             Iklan VIP : http://biz-55.webs.com

Khamis, 30 Oktober 2014

Dunia Akhir Zaman.. Carta Perjalanannya.

Rabu, 29 Oktober 2014

Program "WANG CASH" di Revolusi Biz-55 [ IKLAN ]

Salam.. selamat malam..

Revolusi Biz-55 menawarkan program wang cash untuk VIP dan pelangangnya yang layak.. Setiap bulan!!! RM7110.00 untuk dimenangi .. 

hebat cepat.. jangan tunggu lagi... daftar je duit dah ada...

Luar Biasa Perniagaan ini...

Anda yang masih belum memdaftar dengan Revolusi Biz-55 cepat daftar sekarang


Selasa, 28 Oktober 2014

10 Sahabat Nabi Muhammad SAW Yang Telah Dijamin Syurga


Dan orang-orang yang terdahulu lagi yang petama-tama (masuk Islam) di antara orang-orang Muhajirin dan Anshar dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik, Allah ridho kepada mereka dengan mereka dan mereka ridho kepada Allah. Allah menyediakan bagi mereka surga-surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai. Mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Itulah kemenangan yang agung.”
(Qs At-Taubah : 100)

Berikut ini 10 orang sahabat Rasul yang dijamin masuk surga (Asratul Kiraam).

Jumaat, 24 Oktober 2014

Anda boleh mendapat 2 kali pendapatan dengan sistem kami [ IKLAN PENAJA ]


Salam Jumat semua.

Saya nak kongsi kepada semua yang terbaca tulisan ini. Tahukah anda perniagaan internet boleh membuat anda mempunyai pendapatan yang tidak terhad... berapa saja anda mahu..??? anda yang tentukan dengan Izin Allah.

Terkini wujud satu web Perniagaan yang diberi nama Revolusi Biz-55. Apa yang hebatnya bisnes ini.. je je je...

1. Modal yang kecil hanya sekecil RM55.
2. Untung yang besar anda boleh tengok bukti mereka yang sudah dapat Klik ( sini )
3. Daftar member Free.
4. Anda boleh beriklan perniagaan anda Free.
5. Hanya anda daftar VIP anda sudah ada bonus.
6. Anda tidak perlu berkerja keras untuk menghasilkan bonus.

Isnin, 20 Oktober 2014

[PETUA] Zakar Panjang, Besar dan Air Mani Pekat dan Banyak.


Ketika zakar masih dalam keadan lembik, kepala zakar dipegang dan ditarik ke bawah antara kedua belah kaki. Di mana tarik pula ke sebelah kiri dan kemudian tahan hampir 5 minit. Buat 3 kali sehari (biasanya semasa mandi waktu pagi, tengahari dan petang) nescaya dapat menambah saiz zakar, memanjangkan zakar serta mengeraskan lagi zakar.

Petua Lambatkan Keluar Air Mani atau Lambat Pancut

Majoriti lelaki mengalami sindrom yang memalukan ini semasa di ranjang. Tapi cubalah petua ini. Ketika rasa air mani mahu keluar, tarik nafas sepanjang yang anda boleh. Kemudian jika masih ada rasa air mani yang keluar, tarik lagi nafas dan lakukan sehingga seterusnya. Cara ini boleh membuatkan hubungan seksual anda lebih panjang dan lama.

Disertakan juga petua orang-orang lama dalam menjaga zakar.

1. Buang air besar jangan serentak dengan buang air kecil. Semasa nak buang air besar, air kecil perlu ditahan dan nafas ditarik, dan begitulah sebaliknya. Elakkan buang kedua-duanya serentak.

2. Semasa mula makan, amalkan nasi sebesar ibu jari dikepalkan dan kemudian ditelan.

3. Ketika minum elakkan menghembus nafas tetapi tahan nafas tersebut. Ini menolong dari senang lelah semasa berjimak.

4. Kepak ayam jangan dimakan kerana ia akan melemahkan zakar.

5. Jangan suka makan makanan yang bersifat sejuk, telah disejuk mahupun disejukkan. Ia boleh mengakibatkan gejala terpancut awal dan air mani cair.

Jumaat, 17 Oktober 2014

TEKNIK SPONTAN MENGGODA ISTERI


Bila kita dah lama kahwin susah untuk memulakan sesuatu yang dulunya lazim kita lakukan semasa baru kahwin. Kadangkala akibat dari perpisahan yang lama atau sesuatu pertengkaran masing-masing malu untuk melakukan gerakan pertama. Di bawah ini ada sedikit tips yang saya perolehi dari salah satu googlegroup saya. Harap-harap anda akan berjaya.

Khamis, 16 Oktober 2014

Padah cinta 'kekasih Facebook'


Padah cinta 'kekasih Facebook'

KUALA LUMPUR: Gara-gara terlalu percayakan seorang lelaki yang dikenali melalui Facebook, seorang ibu tunggal sanggup menyerahkan lebih RM200,000 kepada lelaki terbabit.

Bernama melaporkan bahawa wanita itu yang merupakan seorang penjawat awam, telah jatuh cinta dengan lelaki yang hanya dikenali untuk dua bulan sahaja.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Terengganu Supt Koh Ah Tiam memberitahu Bernama bahawa lelaki yang dipercayai rakyat asing itu memberitahu wanita itu dia merupakan seorang kontraktor dan mahu memindahkan wang sejumlah US$10 juta (RM31 juta) ke negara ini namun alasannya wang itu tidak dapat dipindahkan.

Wanita itu kemudian diberitahu bahawa dia perlu membuka akaun bank tempatan terlebih dahulu sebanyak RM9,000 dengan alasan sebagai menampung jumlah wang yang akan dipindahkan nanti.

“Suspek mengambil masa dan membuat mangsa jatuh cinta sebelum menyakinkan mangsa untuk memasukkan wang ke dalam akaun bank dengan memberikan pelbagai alasan.

“Selepas mangsa membuka akaun tempatan dengan jumlah diarahkan, suspek kemudian meminta RM200,000 lagi untuk dikenakan cukai,” kata Koh kepada Bernama.

Untuk mendapatkan wang RM200,000, wanita terbabit sanggup membuat pinjaman bank untuk memberikannya dengan alasan sebagai Bon Sekuriti.

Rabu, 15 Oktober 2014

Sinar Online juarai carta

Sinar Online juarai carta

SHAH ALAM – Portal Sinar Online terus menjadi pilihan pengguna internet seterusnya menjadi laman berita nombor satu di Malaysia untuk bulan Ogos 2014.

Menurut data yang dikeluarkan oleh Malaysia Digital Association (MDA),  berdasarkan data yang diperoleh dari comScore Media Metrix®service, Sinar Online mencatatkan jumlah pengunjung sebanyak 931,000.

Presiden MDA, Kenneth Wong berkata, data tersebut direkodkan berdasarkan tingkah laku pengguna internet di negara ini.

“Ia direkodkan bagi memahami kehendak pengguna yang disasarkan oleh sesebuah organisasi tersebut dengan lebih tepat,” katanya.

Sebelum ini Sinar Online mencatatkan rekod sebagai portal berita berbahasa Melayu nombor satu di Malaysia, menurut data yang dikeluarkan oleh Malaysia Digital Association (MDA) bagi Disember 2013.

Rabu, 8 Oktober 2014

Taubat Nasuha Dan Cara Melaksanakan Solat Sunat Taubat


tahajud

Taubat Nasuha Dan Cara Melaksanakan Solat Sunat Taubat. Dalam islam seluas-luas pintu adalah pintu taubat. Allah S.W.T tidak akan jemu untuk mengampunkan hambaNya selagi hambNya percaya bahawasanya Allah S.W.T adalah satu-satunya Tuhan Yang Maha Mengampunkan hambaNya.

Dalam kalangan kita,mungkin ramai yang ingin bertaubat namun tidak tahu ke mana arah untuk mencari panduan. Berdampinglah dengan orang-orang soleh, jagalah solat, bacalah Al-Quran.
ALLAH swt sentiasa memerintahkan kita supaya bertaubat, sebagaimana firman-Nya yang bermaksud: “Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang sebenar.” (At-Tahrim: 8.)

Allah telah membuka pintu harapan kepada hamba-hambaNya: “Katakanlah; wahai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampunkan dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Az-Zumar: 53)

Sabtu, 4 Oktober 2014

Ketam gergasi tarik perhatian

Perbezaan saiz ketam harimau yang biasa yang ditangkap ddengan saiz ketam gergasi ditemui melekat dipukatnya.

TANJUNG PIANDANG - Seorang nelayan tempatan terkejut setelah menemui seekor ketam harimau bersaiz gergasi terperangkap di dalam pukat ikan miliknya sewaktu sedang menangkap ikan di Perairan Tanjung Piandang, di sini kelmarin.

Nelayan terbabit yang hanya dikenali Lim 35,  berkata, dia terkejut menemui seekor ketam bersaiz luar biasa seberat 1.2 kilogram di dalam timbunan ikan dan udang yang dipukat sewaktu mengasingkan hasil tangkapan ke dalam bekas disediakan.

Teruja dengan penemuan itu, Lim segera mengasingkan ketam gergasi itu ke dalam sebuah bekas khas bagi membolehkannya kekal hidup untuk dipamerkan kepada rakan-rakan nelayan yang lain.

“Sejurus tiba di pelantar ikan di sini lebih kurang jam 1 tengah hari, saya segera memaklumkan kepada rakan nelayan mengenai ketam itu dan mereka amat terkejut dengan saiz ketam tersebut yang luar biasa.

“Mengikut cerita orang-orang lama, ketam harimau bersaiz gergasi itu pertama kali dilihat mereka sepanjang pengalaman turun ke laut seumur hidup mereka.

“Mereka turut mendakwa penemuan ketam itu mungkin memberi petanda kepada nelayan-nelayan di sini bahawa ada sesuatu perkara baik bakal berlaku kepada mereka kelak,” katanya sewaktu ditemui media di sini semalam.

Selasa, 30 September 2014

Antara Khilafah Islam dan Kemunculan Imam Mahdi


Hampir tiga tahun lamanya kaum muslimin di Suriah dibantai dengan keji oleh orang-orang syiah, kaum muslimin di belahan dunia hanya bisa mengutuk dari layar televisi dan laptop, melihat saudara-saudara seiman mereka dibantai begitu kejam,  para muslimahnya diperkosa, anak-anaknya digantung, tidak ada satupun kaum yang lebih keji terhadap umat islam selain Yahudi, melainkan kaum musyrikin Syiah ini.

Jumaat, 26 September 2014

Kisah bani Jawi dalam Tafsir Ibnu Kathir & Ibnu Athir




 Bangsa Melayu adalah teras yang utuh bagi Bani Jawi yang berketurunan terus dari nabi Ibrahim a.s.






Kisah Bani Jawi ini terdapat di dalam kitab Tafsir Ibnu Kathir dan Ibnu Athir, begini ceritanya.Anak-anak nabi Ibrahim dari Siti Qanturah/Keturah(dialek Hebrew) datang kepada bapanya Ibrahim tadi dengan perasaan sedih dan berkata "Wahai bapa kami, tidak adakah dari kalangan kami seorang Rasul pun yang diutuskan? Kalau begitu darjat kedudukan kami jauh daripada darjat bapa kami, tidaklah seperti saudara-saudara kami dari nabi Ishak yang dijanjikan kemenangan ke atas mereka dengan diutuskan ramai rasul di kalangan mereka."


Nabi Ibrahim mendiamkan diri kerana Jibril masih tidak menurunkan wahyu mengenai anak-anaknya di kalangan anak-anak Qanturah yang digelar Jawi itu. Perasaan sedih dan rendah diri anak-anak Jawi itu berlarutan begitu lama oleh kerana semua berita dari suhuf Ibrahim banyak mengisahkan tentang Ishak, Yaakub dan anak cucu mereka yang memiliki mertabat Rasul Pilihan. Begitu juga mengenai Ismail yang akan lahir dari keturunannya seorang Nabi dan Rasul Pilihan Allah, penutup segala Nabi dan Rasul yang teragung dan bangsanya yang dimuliakan.


Nabi Ibrahim sering berdoa demi mendengar pengaduan anak-anak Jawi-nya sambil diaminkan oleh mereka "Ya Tuhan kami, utuskanlah di kalangan mereka seorang Rasul yang membacakan ke atas mereka ayat-ayat Engkau dan mengajar mereka kitab dan hikmah dan menyucikan mereka, sesungguhnya Engkau Maha Mulia lagi Maha Bijaksana. Ya Tuhan kami kurniakanlah dari isteri-isteri kami dan zuriat keturunan kami seorang penyejuk mata dan jadikanlah kami pemimpin dari orang-orang yang bertakwa."


Begitulah sayu doa nabi Ibrahim a.s. sehingga Jibril datang dan memberi perkhabaran "Wahai Ibrahim, Khabarkan berita gembira ini kepada anak-anakmu dari Qanturah bahawa mereka memperolehi satu darjat di sisimu di dalam Firdaus dan perintahkan kepada mereka untuk pergi ke Timur dan sempurnakanlah agama Islam yang engkau sampaikan yang belum sempat menyempurnakannya. Mereka akan kembali di akhirat kelak cahaya mereka seperti cahaya anbiya dan rasul sedangkan mereka bukan anbiya atau pun rasul."


Rabu, 24 September 2014

Peluang pemain tunjuk skil [ Berita Sukan ]

Pemain kebangsaan gigih menjalani latihan sebagai persiapan menentang Terengganu, malam ini.


PERLAWANAN amal menentang pasukan Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah malam ini bakal menjadi medan terbaik buat pemain skuad Harimau Malaya dalam memperagakan aksi terbaik mereka sebelum melengkapkan  senarai 22 pemain  untuk menyertai kem kebangsaan 6 Oktober depan.

Justeru pengendalinya, Dollah Salleh mengharapkan 27 pemain yang ada ketika ini mampu merebut peluang terakhir itu untuk  menonjolkan kebolehan masing-masing sepanjang pertemuan dengan skuad Penyu nanti.
Menurutnya, buat masa ini beliau sudah mempunyai bayangan 22 pemain yang bakal mengalas cabaran negara bagi Piala Suzuki  AFF 2014 di Singapura, November ini,  namun masih belum bersedia mengumumkan memandangkan kesemua pemain  memiliki kelebihan masing-masing.
“Walaupun perlawanan esok (malam ini) perlawanan amal bagi membantu golongan memerlukan di negeri ini. Tetapi saya sudah ingatkan mereka (pemain) supaya memberikan persembahan terbaik kerana ia bakal menjadi penentuan terakhir  sebelum 22 senarai pemain diumumkan.

“Secara jujurnya memang sukar buat saya untuk membuat pilihan kerana kesemua pemain yang ada ketika ini adalah antara yang terbaik sekali gus merumitkan kami dalam membuat keputusan,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan di sini, semalam.

Dalam pada itu bekas pengendali skuad Pahang itu mengakui disebabkan perkara itu (ramai pemain berwibawa) menyebabkan dia terpaksa menangguhkan beberapa kali dalam menyenaraikan 22 pemain sebelum ini dan hanya bersedia untuk berbuat demikian selepas bertemu skuad Penyu esok (malam ini).

Katanya, pada perlawanan bertemu skuad bimbingan Abdul Rahman Ibrahim itu dia akan menurunkan, kesemua pemainnya kecuali  Mohd Hafiz Kamal dan R Gopinathan yang masih dalam keraguan untuk diturunkan berikutan mengalami sedikit kecederaan.

“Selepas kita umumkan  22 pemain ini, maka barulah kita boleh memberikan tumpuan penuh kepada pasukan yang akan memulakan sesi  latihan pusat pada 6 Oktober ini sebagai persiapan Piala Suzuki AFF nanti, " katanya.


Sinar Harian

Isnin, 22 September 2014

Seluruh pasukan Cameroon peluk Islam

Benoit Assou-Ekotto (depan, kanan) antara pemain beragama Islam dalam skuad kebangsaan Cameroon.


MENURUT laporan Jabatan Hal Ehwal Islam dan Aktiviti Kebajikan Dubai (IACAD), Emiriyah Arab Bersatu, kesemua anggota pasukan bola sepak pelapis kebangsaan Cameroon termasuk jurulatih dan paderi mereka telah memeluk agama Islam.

Anggota pasukan Cameroon yang rata-rata dalam lingkungan 20-an mengucap dua kalimah syahadah beramai-ramai setelah menghadiri satu kem latihan yang dianjurkan jabatan tersebut di Dubai, baru-baru ini.

Menurut IACAD, keputusan itu diambil kerana mereka tertarik dengan layanan baik dari warga tempatan serta keamanan dan ketenangan yang dapat dirasakan di dalam Islam.

Pasukan Cameroon berasal dari akademi bola sepak yang ditubuhkan khas untuk anak-anak yatim, orang gelandangan dan orang miskin.

Ketua Pengarah IACAD, Dr Hamad Al Shaibani berkata, jabatan tersebut telah menyaksikan ramai penduduk dan pelancong dari pelbagai kewarganegaraan memeluk Islam.

“Kebanyakan mereka memeluk agama Islam kerana tertarik dengan nilai-nilai toleransi berperikemanusiaan dan prinsip Islam serta kebajikan yang ditunjukkan oleh orang Islam itu sendiri,” katanya.


Sinar Harian

Jumaat, 19 September 2014

Hafiz Hamidun: 'Saya sedia berjihad'

Hafiz Hamidun

PERJUANGAN di Timur Tengah seperti di Syria bukanlah perkara baharu malah, sebelum ini ramai umat Islam dari seluruh dunia termasuk Malaysia, Amerika Syarikat (AS) dan Eropah pergi berjuang dan terkorban di sana.

Terbaharu, rakyat Malaysia, Mohd Lotfi Ariffin, turut melalui insiden yang sama apabila terkorban di bumi Syria.

Pun begitu, bukan sahaja rakyat biasa, malah golongan selebriti juga turut terlibat dalam perjuangan ini apabila bekas pemuzik kumpulan terkenal di era 90-an, Akel Zainal, turut berada di sana.

Melihat isu ini dari sudut positif, penyanyi terkenal, Hafiz Hamidun, lebih selesa menyifatkan ia sebagai hak kepada individu dalam membuat pilihan.

Menurut Hafiz, walaupun pelbagai reaksi masyarakat mengenai perkara ini, ia bergantung kepada individu itu sendiri dalam menilai erti perjuangan mereka.

"Dalam Islam, mati syahid ertinya Muslim yang meninggal dunia ketika berperang atau berjuang di jalan ALLAH SWT dalam membela kebenaran atau mempertahankan hak untuk menegakkan agama.

Khamis, 18 September 2014

Belia tidak sukar buat pinjaman

Gambar hiasan

SELEPAS tamat pengajian dalam bidang kemahiran, golongan belia rata-ratanya bercita-cita mahu membuka perniagaan sendiri, namun didakwa sukar mendapatkan bantuan daripada mana-mana pihak.

Benarkah golongan belia susah mendapatkan pembiayaan untuk memulakan dan mengembangkan perniagaan mereka?

Kini, mereka boleh menarik nafas lega apabila Majlis Amanah Rakyat (Mara) menyediakan kemudahan pinjaman baharu untuk belia menerusi Skim Pembiayaan Perniagaan Program Putra yang diperkenalkan Jun lalu.

Pegawai Khas kepada Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Jamawi Jaafar berkata, skim itu terbuka kepada belia berusia 18 hingga 40 tahun asalkan mereka mempunyai lesen perniagaan daripada Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) atau pihak berkuasa tempatan (PBT) serta premis berniaga.

“Skim pembiayaan ini lebih mudah berbeza dengan pinjaman yang sedia ada sebelum ini kerana tidak perlukan penjamin atau cagaran dan juga penyata bank.

“Walaupun mereka hanya berniaga dari rumah, kios atau berniaga di hadapan rumah, belia ini tetap boleh memohon pinjaman ini,” katanya.

Menurutnya, skim itu menawarkan pembiayaan maksimum sehingga RM10,000 tanpa faedah dengan tempoh bayaran balik selama tiga tahun.

“Jumlah pembiayaan itu bergantung pada pinjaman yang dipohon oleh peniaga itu sendiri,” katanya.

Rabu, 17 September 2014

“Sesungguhnya aku masuk Islam dan beriman dengan al-Quran ini.”


ALLAHUAKBAR
MUKJIZAT AL-QURAN

Kenapa Dan Sebab Utama Dr. Maurice Bucaille Memeluk Islam Selepas Bedah Mumia Firaun ?

Presiden Perancis menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramsess II yang sangat terkenal pada tahun 1976.

Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya.

Mesir menyambut baik tawaran itu dan membenarkan mumia itu diterbangkan ke Paris.

Malah ketika sampai di sana kedatangan mumia itu disambut dengan pesta dan keramaian.

Ini termasuklah apabila Presiden Mitterand dan para pemimpin Perancis yang lain tunduk hormat ketika mumia itu dibawa lalu di hadapan mereka.

Mumia itu kemudiannya diletakkan di ruang khas di Pusat Arkeologi Perancis.

Sabtu, 13 September 2014

IKLAN TERBARU!! SEKARANG FENOMENANYA TENGAH HOT!!!

Salam sejahtera.

Peluang perniagaan dan jana pendapatan pasif dengan telefon bimbit anda.

Sila layari web kami dan daftar di sini.. SEGERA !

http://tonexpress.com/?id=bestnya

Dan capai impian anda untuk kebebasan kewangan.


JOM TONTON VIDEO INI, PENTING JIKA ANDA MEMERLUKAN DUIT YANG BANYAK...

Link sini : http://tunetalk1.webs.com/

 

Terima kasih.

Sabtu, 6 September 2014

Khutbah Terakhir Nabi Muhammad SAW - Video

Khamis, 4 September 2014

Mari kenali Imam Syafi'i

Biografi Imam Syafi'i


Santri Al-Khoirot Malang sudah terbiasa membaca dan menyimak kitab karya masterpiece Imam Syafi'i yaitu Al-Umm. Tapi, tidak banyak dari mereka yang tahu secara mendalam siapa Imam Syafi'i dan apa saja yang telah diperbuatnya sehingga dia dapat mencapai performa keilmuan yang begitu fenomenal tidak hanya di bidang fiqih tapi juga Al-Quran dan hadits. Lebih dari itu, dia juga dikenal sebagai tokoh yang sederhana dan rendah hati. Justru yang teakhir inilah yang membuat dirinya semakin luar biasa dan berhak mendapat penghormatan tinggi dari semua orang baik ilmuwan maupun awam.

Dari aspek keilmuan, Imam Syafi'i adalah salah satu dari Imam madzhab yang empat di samping Abu Hanifah, Malik, Ahmad bin Hanbal. Pendiri madzhab Syafi'i dalam fiqih (syariah) Islam, pendiri dan penggagas ilmu ushul fiqih. Ia juga Imam di bidang ilmu tafsir dan ilmu hadits. Ia pernah menjabat sebagai Qadhi (Hakim) dan dikenal dengan keadilan dan kecerdasannya. Di samping ilmu agama, ia juga dikenal sebagai penyair yang ahli di bidang sastra Arab.

DAFTAR ISI

  1. Profil Singkat
  2. Nasab dari pihak ayah
  3. Nasab dari pihak Ibu
  4. Kelahiran Imam Syafi`i
  5. Jenjang Pendidikan Imam Syafi`i
  6. Guru-guru Imam Syafi`i
  7. Isteri Imam Syafi`i
  8. Keistimewaan Imam Syafi`i
  9. Sikap Rendah Hati yang dimiliki Imam Syafi`i
  10. Anak-anak Imam Syafi`i
  11. Imam Syafi`i ke Mesir
  12. Kitab-kitab Karya Imam Syafi`i
  13. Wafatnya Imam Syafi`i